:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
محسنی بندپی:

ماسک رایگان در مراکز پرتردد و ادارات توزیع شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که باید دستگاه‌های اجرایی بخشی از اعتبارات خود را برای پیشگیری از کرونا اختصاص داده و در همین راستا بین کارکنان خود ماسک رایگان توزیع کنند.
کد خبر: ۱۵۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

اقتصادگردان- محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور باید پروتکل‌های پیشگیری را به صورت قابل دسترس در اختیار مردم قرار دهد. آخرین حرف وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت این بود که هنوز وارد پیک دوم کرونا نشدیم و این همان گردش بیماری است. ما در همان جلسه پرسیدیم تا کی قرار است این ویروس به گردش خود ادامه دهد و چند دور قمری بزند تا به پایان برسد؟.

وی افزود: قطعا با رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و پیشگیری‌های لازم، ویروس کرونا ماندگار است. کشورهای دیگری که توانستند این ویروس را کنترل کنند برای پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی قائل شده‌اند.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه تمرکز وزارت بهداشت باید بیشتر بر پیشگیری تا درمان باشد، افزود: سال‌هاست که نظام سلامت ما تمرکز را بر درمان قرار داده و کمتر به پیشگیری توجه می‌کند. بر این اساس کمیسیون بهداشت تمام انرژی خود را به کار می‌گیرد تا بر مبنای اسناد بالادستی، پیشگیری امری مهم باشد چون حتی اگر در همه خانه‌ها هم تخت‌های بیمارستانی گذاشته شود قادر به مقابله با این بیماری بدون پیشگیری نیستیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه شاید همه مردم به ماسک و سایر لوازم دسترسی نداشته باشند، در پیشنهادی گفت: وزارت بهداشت و دستگاه‌های اجرایی بخشی از اعتبارات خود را برای پیشگیری از کرونا اختصاص دهند و از محل این اعتبارات به کارکنان و مراجعان لوازم حفاظت شخصی به خصوص ماسک به صورت رایگان بدهند. این اتفاق باید در مراکز پرتردد شهری هم رخ دهد و به مردم ماسک رایگان داده شود.

محسنی بندپی در پایان افزود: باید از حضور افراد بدون ماسک در مترو، ایستگاه‌های اتوبوس و مراکز پرتردد جلوگیری شود. برای رخ دادن این اتفاق، دادن ماسک رایگان به مردم ضروری است تا با پیشگیری شاهد کاهش آمار ابتلا به کرونا باشیم.