:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

کاهش محدودیت تولید اوپک پلاس از ماه آینده

اوپک و روسیه احتمالا کاهش محدودیت تولید را با توجه به احیای تقاضای جهانی و قیمتهای نفت از اوت آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۱۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
اقتصادگردان- اوپک و متحدانش شامل روسیه که گروه اوپک پلاس را تشکیل می‌دهند، به دلیل سقوط تقاضا که ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده است، توافق کرده اند کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تا پایان ژوییه ادامه دهند.

به گفته منابع آگاه اوپک پلاس، تاکنون مذاکراتی درخصوص تمدید کاهش فعلی تولید در ماه اوت انجام نگرفته و محدودیت عرضه این گروه احتمالا از اوت تا دسامبر به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند.

یک منبع آگاه اوپک گفت: تمدید بیشتر کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز بعید است مگر این که روند تقاضا دوباره سقوط کند.

وزیران عضو کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس قرار است اواسط ژوییه دیدار کنند و درباره سطح کاهش تولید توصیه خواهند کرد.

تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس و بهبود تقاضا، قیمتهای نفت از پایین ۱۶ دلار در آوریل که پایین‌ترین قیمت در ۲۱ سال اخیر بود به بالای ۴۱ دلار در هر بشکه صعود کرده است.

عربستان سعودی و روسیه برای تامین نیازهای بودجه خود، نیاز دارند بازار را متعادل کرده و قیمتها را بالا ببرند و همزمان باید مراقب باشند باعث افزایش مجدد تولید نفت شیل نشوند.

بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه ماه جاری اظهار کرد که از قیمت فعلی نفت راضی است. تولید نفت آمریکا دو میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده اما نشانه‌هایی از بهبود سریع آن وجود دارد.

در این بین، وزارت نفت عمان اعلام کرد این کشور به مشتریانش درباره کاهش ۱۰ درصد از میزان فروش نفت برای بارگیری و تحویل در سپتامبر خبر داده است. این کاهش منعکس کننده پایبندی ۱۰۰ درصدی به کاهش تولید ۱۶۱ هزار بشکه در روز تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ است.