:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پیش‌بینی رشد 20 تا 30 درصدی پروازهای عبوری از ایران

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد پروازهای عبوری و داخلی فضای کشور در یک ماه اخیر، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی پروازهای عبوری نسبت به موقعیت کنونی باشیم.
کد خبر: ۱۵۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

اقتصادگردان- محمد امیرانی با اشاره به زیان متحمل شده بر صنعت هوانوردی کشور و کاهش بیش از 80 درصدی پروازهای داخلی و خارجی به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در سه ماه نخست جاری 43 هزار و 144 پرواز شامل 25 هزار و 365 پرواز داخلی، 14 هزار و 986 پرواز عبوری، 2045 پرواز بین المللی و 748 پرواز نظامی داشته‌ایم. وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته 155 هزار و 399 سورتی پرواز شامل 46 هزار و 781 پرواز داخلی، 89 هزار و 850 پرواز عبوری و 16 هزار و 526 پرواز بین المللی داشتیم. معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در 3 ماه نخست امسال پروازهای داخلی 21 هزار و 416 سورتی، پروازهای عبوری 74 هزار و 864 سورتی و پروازهای بین المللی 14 هزار و 481 سورتی کاهش داشت و در مجموع شاهد کاهش 112 هزار و 255 پرواز هستیم.  امیرانی بیان کرد: در شرایط سخت کاهش پروازها، برای حفظ درآمد شرکت اقداماتی از جمله شناورسازی درگاه ورودی کشور برای سهولت عبور پروازها و کاهش سکتورهای مراقبت پرواز را انجام دادیم. معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: از یک ماه پیش و با بازگشت پروازهای تعطیل شده، تعداد پروازهای داخلی از 150 به 400 سورتی در روز و پروازهای عبوری نیز از 130 به 200 سورتی افزایش یافته و پیش بینی می‌شود تعداد پروازهای فعلی نیز در ماه‌های آتی به رشد 20 درصدی برسد. وی با اشاره به رشد پروازهای عبوری و داخلی فضای کشور در یک ماه اخیر، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی پروازهای عبوری نسبت به موقعیت کنونی باشیم. امیرانی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته جذب پروازهای عبوری با حضور مدیران کل کنترل ترافیک هوایی و دفتر بازرگانی و سرمایه‌گذاری توضیح داد: این کمیته در حال رایزنی با مشتریان بزرگ برای افزایش پروازهای عبوری و نیز دریافت مجوز وزیر راه و شهرسازی برای ارایه بسته تشویقی (تخفیف ویژه) در ازای افزایش پروازهای عبوری است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ایجاد محدودیت‌ از سوی برخی شرکت‌های اروپایی پس از سانحه هواپیمای اوکراینی، در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی آلمانی، اتریشی، هلندی و انگلیسی برای استفاده از آسمان کشورمان توسط پروازهای اروپایی هستیم.  امیرانی تاکید کرد: با توجه به ایمنی فضای کشور و مجهز بودن به تجهیزات کمک ناوبری و راداری بروز، مشکلی برای استقبال از پروازهای بیشتر نداریم. معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: با وجود ‌کمبود اعتبار و مشکلات ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، اواسط ماه جاری از نخستین برج مراقبت سیار داخلی با حضور وزیران راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی رونمایی می‌شود.