:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

احراز هویت الکترونیکی در سامانه سجام رایگان نیست

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: احراز هویت الکترونیکی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) رایگان نیست.
کد خبر: ۱۵۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، انتشار برخی اخبار در روزهای اخیر این شائبه را به وجود آورده است که احراز هویت الکترونیکی در سجام رایگان است که سمات این موضوع را تکذیب می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: خدمات ارائه شده از سوی بخش خصوصی رایگان نیست و اظهار نظرها در این خصوص فاقد وجاهت قانونی است.

گفتنی است، احراز هویت الکترونیکی همزمان با عید سعید فطر با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی شد که در طول این مدت بیش از 800 هزار نفر از طریق احراز هویت الکترونیکی سجام فرایند اخذ کد بورسی را انجام داده‌اند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به منظور ایجاد رقابت سالم و ارتقا کیفیت و گسترش این خدمت ارزشمند در سطح جامعه و ارایه خدمات پایه به صورت غیرحضوری به آحاد مردم در اقصی نقاط کشور، همچنان از دیگر شرکت‌های دانش بنیان که قادر به ارایه این خدمت باشند و استانداردهای لازم را از این شرکت و دیگر مراجع ذیصلاح کسب نمایند دعوت به همکاری می‌کند.

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، علاقه‌مندان برای ورود به بازار سرمایه می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت‌نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و به صورت الکترونیکی نیز احراز هویت شوند.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که اخبار و اطلاعات معتبر راجع به کلیه مسایل مربوط به سهام عدالت اعم از احراز هویت، آزادسازی، نحوه فروش و دریافت وجه صرفا از طریق ستاد خبری و سخنگوی ستاد آزادی سهام عدالت بیان می‌شود و مرکز تماس ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات موردی هموطنان عزیز به ویژه مشمولین سهام عدالت است.