:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون عمرانی وزارت کشور تاکید کرد:

کرونا نباید فعالیت‌های عمرانی کشور را تعطیل کند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، گفت: باید بتوانیم در فضای سخت کنونی در کنار یکدیگر، کارهای عمرانی و حوزه مسکن را در کشور دنبال کنیم و احیاناً بیماری کرونا مانع از این نشود که فعالیت‌های عمرانی ما تعطیل شود.
کد خبر: ۱۵۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
اقتصادگردان- مهدی جمالی نژاد در همایش مجازی معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور در وزارت کشور، افزود: امسال سال پایانی دولت یازدهم است و برای همین باید فعالیت‌های عمرانی و توسعه ای در کشور با برنامه ریزی جدی‌تر با محوریت معاونت‌های عمرانی استانداری ها انجام گیرد.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه متوجه مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه مسئولیت‌ها و اختیارات معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور هستیم، گفت: تلاش داریم در خصوص فعالیت‌های مسکن و سایر طرح‌های بزرگ عمرانی هماهنگی خوبی با وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم تا در عرصه عمل و اجرا دچار موازی کاری و تداخل مسئولیت نشویم.

جمالی نژاد در ادامه به تلاش و سخت کوشی‌های معاونین عمرانی، شهرداری ها و دهیاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به بیماری کرونا و سایر مسائل اجتماعی انصافا، عملکرد خوبی از خودشان برجا گذاشته اند و حضوری پر رنگ در صحنه‌ها داشتند.

کاهش درآمدهای شهرداری از دیگر موضوعاتی بود که معاون وزیر کشور به آن اشاره کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا درآمد شهرداری‌ها را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش داد که در این خصوص تلاش داریم حمایت‌های لازم را از این نهاد عمومی در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم انجام دهیم.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور از برگزاری ارزیابی مدیران عمرانی استان‌ها اعم از مدیران شهری و روستایی در ماههای آتی خبر داد و گفت: این کار مشوق بیشتری به مدیران عمرانی در استانداری‌ها در خدمات رسانی و انگیزه خدمت بیشتر برای کار و فعالیت می‌دهد.

وی همچنین گفت: مشکلات استان‌ها و شهرداری ها با فعال شدن کارگروه مشترک با حضور معاونین عمرانی استانداری ها و مدیران ستاد رصد و پیشنهادهای لازم برای حل چالش‌ها ارائه خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه صحبت‌هایش از فعال شدن جلسات استانداران به صورت منطقه ای خبر داد و گفت: استان‌ها به پنج منطقه در کشور تبدیل شده اند و مسائل استانی به صورت منطقه ای با حضور وزیر کشور مورد بحث و کارشناسی قرار خواهد گرفت.

وی در این‌باره گفت: متناظر با جلسات استانداران، جلسه معاونین عمرانی هم به صورت منطقه ای در محل وزارت کشور به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه باید به صورت سیستمی و هماهنگ در استان‌ها عمل کنیم؛ گفت: از معاونین عمرانی استانداری‌ها درخواست دارم در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی هم وارد شوند و در این بخش‌ها کمک کنند.

وی در این باره گفت: عملکرد خوب در بحث‌های عمرانی به صورت غیرمستقیم روی مساله رضایت‌مندی عمومی تاثیر می‌گذارد و این رضایت‌مندی به صورت اتوماتیک، سطح اعتماد و رضایتمندی در سطح ملی را تقویت می‌کند.

معاون وزیر کشور از فعال شدن دوباره برنامه‌های سفرهای استانی با هدف افزایش نشاط و شادابی در کشور خبر داد و گفت: باید بتوانیم در فضای سخت کنونی در کنار یکدیگر، کارهای عمرانی و حوزه مسکن را در کشور دنبال کنیم و احیاناً بیماری کرونا مانع از این نشود که فعالیت های عمرانی مان در کشور تعطیل شود.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: قرار است طی نشستی مشترک با حضور وزیر راه و شهرسازی، مشکلات اجرایی در حوزه طرح اقدام ملی مسکن مطرح و موانع و چالش ها مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست معاونین استانداری های سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسه امروز حضور داشتند دیدگاهها و نظرات خود را در خصوص چالش‌های پیش روی اجرای طرح اقدام ملی مسکن بیان کردند. کافی نبودن تسهیلات بانکی، مشکل زمین برای ساخت مسکن، گران تمام شدن هزینه تامین مسکن برای بخش نیازمند جامعه و عدم توجه به ظرفیت‌های بومی و نیازهای محلی استان‌ها سایر مواردی بود که معاونین عمرانی استانداری‌ها در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در کشور عنوان کردند.