:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

دختران مجرد با ۲۲۰ هزار تومان تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: زنان خانه‌دار و دختران مجرد می‌توانند با پرداخت ۲۲۰ هزار تومان در ماه خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.
کد خبر: ۱۵۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
اقتصادگردان- علی اصغر دادخواه بیان کرد: در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن آحاد مردم و برای حفظ کرامت، امنیت و استقلال مالی؛ بیمه زنان خانه‌دار به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: بیمه زنان خانه‌دار فرصتی است برای آن دسته از زنان خانه‌داری که در جایی مشغول به کار نیستند، اما با پرداخت حق‌بیمه می‌توانند در دوران میانسالی و کهنسالی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند.

دادخواه تصریح کرد: در صورت احراز شرایط، مستمری آنها به فرزندانشان نیز تعلق می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه علاوه بر زنان متاهل، زنان مجرد نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گیرند گفت: همه زنان و دخترانی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند می‌توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه زنان خانه‌داری که کمتر از ۵۰ سال سن دارند، می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد اقدام کنند و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.

دادخواه با بیان اینکه اگر سابقه بیمه افراد بیش از ۱۰ سال باشد آنها بدون شرایط سنی می‌تواند از بیمه زنان خانه‌دار استفاده کند، افزود: دختران مجرد می‌‎توانند از سن ۱۸ سالگی تحت پوشش حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: متقاضیان می‌توانند از طرح بیمه زنان خانه‌دار تأمین اجتماعی از قبیل بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات درمانی و فوت (قبل و پس از بازنشستگی) استفاده کنند.

دادخواه ادامه داد: نوع اول این بیمه با نرخ ۱٢ درصد است که خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی (مستمری بازماندگان) بر مبنای حداقل حقوق یعنی با پرداخت ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۵۱۲ ریال در ماه است.

وی تصریح کرد: نوع دوم بیمه یاد شده با نرخ ۱٤ درصد است که متقاضیان براساس این نرخ حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) تنها با پرداخت ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۵۹۸ ریال در ماه بهره‌مند می‌شوند.

دادخواه افزود: نوع سوم بیمه زنان خانه دار ١٨ درصد است که متقاضیان این نوع بیمه از خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) و از کار افتادگی با پرداخت سه میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۶۹ ریال در ماه بهره‌مند خواهند شد.