:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
معاون استاندار مرکزی عنوان کرد:

نقش موثر رای پرونده "پرنا" در آینده آذرآب، بانک کشاورزی سهامدار مناسبی برای این شرکت نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: اعتقاد داریم که بانک کشاورزی سهامدار مناسبی برای آذرآب نیست.
کد خبر: ۱۵۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

اقتصادگردان- سعید فرخی شنبه نهم تیرماه در جریان بازدید رییس کل دادگستری استان مرکزی از شرکت آذرآب اراک، در جلسه با مدیرعامل و کارگران شرکت با بیان اینکه آذرآب با دیگر صنایع استان مرکزی متفاوت است، چراکه ظرفیت حل مسائل را دارد، اظهار کرد: امکان حل مشکلات و مسائل آذرآب به فوریت وجود دارد، اما با این وجود این شرکت یکی از بزرگترین بدهکاران به سازمان تامین اجتماعی در سطح استان و کشور است.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی با کمک مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر آنچه در قانون وجود داشته است، را برای همکاری با صنایع دارای مشکل استان مرکزی از جمله هپکو، واگن پارس و آذرآب به کار گرفته است و همچنان مساعدت‌ها ادامه دارد ولی گاهی قانونا ابزار لازم را برای اقدامات فراتر در اختیار نیست.

فرخی با بیان اینکه تمامی بخش‌های استان اعم از قوه قضاییه، حوزه های امنیتی، اقتصادی، سیاسی استان و کشور در تلاش برای سروسامان دادن به وضعیت آذرآب به کار گرفته شده است، گفت: با وجود کنترل شرایط اما طی دو سه ماه اخیر دردسرهای مالکیتی شرکت مطرح شده و عمده مباحث مربوط به سهام است، اعتقاد داریم که بانک کشاورزی سهامدار مناسبی برای آذرآب نیست.

وی با اشاره به اینکه شاید در نگاه سهامدار، تولید در اولویت دوم قرار داشته باشد و این امر قطعا مشکل زا خواهد بود، افزود: سعی کشور بر کمک به آذرآب است، اما این شرکت هم باید در موضوع محصولات و قیمت، رقابتی عمل کند.

معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه رای پرونده مدیرعامل اسبق این شرکت(فریبرز پرنا) در آینده آذرآب بسیار مهم است و اگر رای مناسبی صادر شود شرکت از این بحران خارج می‌شود، اظهار کرد: وضعیت صنعت در استان مرکزی به غیر از این دو سه صنعت بزرگ استان وضیت بدی نیست و حتی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری و جواز تاسیس در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و تحریم باعث شده است که فرصت تولید در داخل فراهم شود.

وی تصریح کرد: آذرآب باید از فرصت خوب ایجاد شده نیز نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

فرخی در خصوص افزایش سرمایه شرکت آذرآب بیان کرد: سهامدار و هیات مدیره شرکت موضوع افزایش سرمایه را از محل آورده سهامدار و تجدید ارزیابی دارایی‌ها مطرح کردند، اما نگرانیم چراکه افزایش سرمایه صرفا از محل تجدید ارزیابی کمک کننده نیست و با این روند موافق نیستیم.

در این جلسه محسن خطیب آرا مدیر حراست شرکت آذرآب عدم ثبات و پایداری سهامدار شرکت، دیدگاه منفعت طلبانه سهامدار، کاهش آورده، کمبود نقدینگی، ترس کارگران از آینده شغلی و بی مهری بانک‌ها را از جمله مشکلات موجود در شرکت آذرآب دانست.