:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر راه و شهرسازی:

قیمت مسکن واقعی نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایطی که معاملات مسکن کاهش پیدا کرده، قیمت افزایش یافته که این نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها غیر واقعی و متاثر از تلاطمات بازارهای رقیب است.
کد خبر: ۱۵۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

اقتصادگردان- محمود محمودزاده اظهار کرد: شرایطی که هم اکنون در بازار مسکن حاکم است ربطی به حوزه درون بخشی ندارد و از بازارهای رقیب نشأت گرفته است.

وی افزود: اگر به آمار دقت کنیم می‌بینیم چه خرید و فروش مسکن کم شده ولی در عین حال با افزایش قیمت مواجه هستیم. در حالیکه رابطه این دو مولفه باید مستقیم باشد.

محمودزاده تصریح کرد: وقتی خرید و فروش پایین می آید و در عین حال قیمت بالا می رود نشان می دهد که این اعداد غیر واقعی و متاثر از تلاطمات بازارهای موازی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره راهکارهای وزارت خانه برای کنترل بازار مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به وضعیت بخش مسکن از بیش از یک سال قبل پویایی داشته اخیراً اقدام اضافه تری انجام نداده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن کارها آغاز شده و خوشحالیم که سایر مراجع هم به حوزه مسکن توجه می کنند، طرح ها را می شنوند و اگر نظرات اصلاحی دارند بیان می کنند تا بتوانیم از آن ها بهره بگیریم و برنامه های خود را تکمیل کنیم.

محمودزاده، طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، کمک به ایجاد تحرک برای پروژه های نیمه کاره بخش خصوصی و اجاره داری حرفه ای را از جمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد.

متوسط قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در خرداد ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۸.۹۵ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۱.۶ و ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید که در مقایسه با اردیبهشت امسال ۴.۷ درصد کاهش یافته و نسبت به  خرداد پارسال ۸۰.۱ درصد افزایش داشته است.