:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

قیمت مرغ منجمد تنظیم بازاری ۱۳۵۰۰ تومان

ستاد تنظیم بازار قیمت جوجه یک روزه و مرغ زنده نیز به ترتیب ۲۸۰۰ تومان و ۱۰ هزار تومان تعیین کرده و عوارض صادراتی گوشت مرغ را نیز از ابتدای مرداد ماه به روال عادی یعنی ۵۰۰۰ تومان برگردانده است.
کد خبر: ۱۵۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
اقتصادگردان- بر اساس جدیدترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار عوارض صادراتی گوشت مرغ از ابتدای مرداد ماه مطابق روال عادی یعنی ۵۰۰۰ تومان خواهد بود و میزان جوجه‌ریزی ماهانه همچنان ۱۱۵ میلیون قطعه است.

اواخر فروردین ماه ویدیویی از امحای جوجه‌های یک‌روزه در فضای مجازی منتشر شد که دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه علت آن را  کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک‌روزه به‌خاطر کاهش مصرف این محصول در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش جوجه‌ریزی بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار برای عید نوروز و ماه رمضان عنوان کرد. همچنین به گفته او کمبود شدید ذرت و سویا به عنوان دو نهاده اصلی خوراک به‌دلیل عدم تخصیص یا عدم انتقال ارز است که اثرات ناشی از کاهش قیمت را تشدید کرده است. چند روز بعد ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت عوارض صادراتی مرغ را از ۵۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان تا خرداد کاهش دهد و همچنین سقف جوجه‌ریزی مرغ با توجه به تعدیل تقاضای مرغ ناشی از ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی ۱۱۵ میلیون قطعه تعیین شد که بر اساس تصمیم جدید این ستاد، میزان جوجه‌ریزی باز هم کاهش یافته است.

قیمت جوجه یک روزه و مرغ زنده نیز به ترتیب ۲۸۰۰ تومان و ۱۰ هزار تومان تعیین شده است که اعمال تلورانس پنج درصد در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان است.

چند روز پیش هم سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که قیمت جدید مرغ گرم آماده پخت در ستاد تنظیم بازار، ۱۵ هزار تومان به اضافه ۵ درصد کمتر یا بیشتر به اختیار استانداران تعیین شده است.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت فروش ذخایر گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام ۱۲۹۰۰ تومان (تحویل به عوامل توزیع) و ۱۳۵۰۰ تومان (عرضه در مراکز خرده فروشی) تعیین شد و شرکت پشتیبانی امور دام مکلف به تأمین نیاز استانها (به میزان اعلامی از سوی استان ها) و همچنین عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار (رأسا) و تأمین نیاز غرف میادین هستند.