:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

نرخ مصوب ۱۰ قلم محصول لبنی پر مصرف اعلام شد

بر اساس تصمیمات آخرین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام بین ۲۲ تا ۲۸ درصد افزایش یافت که بر مبنای آن قیمت اقلام پرمصرف لبنی که مشمول قیمت‌گذاری هستند نیز اعلام شد.
کد خبر: ۱۵۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
اقتصادگردان- قیمت شیر خام در سال جاری برای عرضه در بازار ۲۹۰۰ تومان تعیین شد که تا ۷ درصد نیز تلرانس قیمت بر مبنای کیفیت شیر عرضه شده برای آن پیش بینی شده است. این قیمت مربوط به شیر کیفی ۳.۵ درصد چربی است  و به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۵۰ تومان متناسب با افزایش یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیر خام اضافه یا کسر خواهد شد.

همچنین قیمت عرضه سبوس مبلغ ۱۴۰۰ تومان (به ازای هر کیلوگرم) به صورت تک‌نرخی تعیین شده است.

 بر این اساس قیمت پنیر یواف ۴۰۰ گرمی ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان، ماست دبه‌ای پرچرب سه درصد و کم چرب ۱.۵ درصد به ترتیب ۱۸ هزار و ۹۰۰ و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب سه درصد و کم چرب ۱.۵ درصد به ترتیب ۷۳۰۰ و ۶۳۰۰ تومان، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد ۴۰۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری کامل ۳.۲ درصد، پرچرب سه درصد، نیم جرب دو درصد و کم چرب ۱.۵ درصد به ترتیب ۶۶۰۰، ۶۵۰۰، ۵۹۰۰ و ۵۶۰۰ تومان تعیین شده است.

همچنین برای تحقق قیمت‌های مصوب مقرر شده کارگروه هماهنگی سیاست‌های صادراتی ظرف ۱۰ روز کاری عوارض صادراتی شیر خشک و سایر محصولات لبنی را تعیین کنند.