:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر صمت:

۶ هزار جواز تاسیس در کشور صادر شده است

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور ۶ هزار جواز تاسیس در سه ماهه اول سالجاری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

اقتصادگردان- زرندی پنجم تیر در مراسم افتتاح شرکت هفت آسمان سبلان در شهرک صنعتی اردبیل اظهار کرد: در سه ماهه اول سالجاری یک هزار و ۵۰ پروانه بهره برداری صادر شده که بالغ بر ۱۹۶ مورد از این پروانه‌های بهره برداری با سرمایه گذاری بالای ۴۰ میلیارد آغاز می شوند.

وی ظرفیت اشتغال پروانه‌های بهره برداری صادر شده را ۱۸ هزار و ۵۰۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: همه این اقدامات نشان از عزم وزارت صمت برای ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در کشور است.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت صنعت کشور را یک صنعت پویا و مولد اعلام کرد و گفت: کشور با قدرت و انرژی مضاعف به سمت اعتلای تولید در حال حرکت است.

زرندی ادامه داد: علیرغم تحریم ها و فشارهای دشمنان صنعت کشور در این برهه خوش درخشید.

وی گفت: در شرایط کرونایی در کشور ظرفیت بالای تولید و افزایش تولید را در کشور شاهد بودیم که در همین ایام ۱۶ قلم از ۴۴ قلم اساسی تولیدی کشور با افزایش جدی تولید مواجه بود.

صنعت نباید گرفتار اخلال در هیچ حوزه ای باشد

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صنعت و تولید نباید گرفتار پیچ و خم اداری شود، اظهار کرد: صنعتگران نباید در هیچ حوزه ای با اخلال مواجه شوند که در این راستا سیستم بانکی رفته رفته خود را با این شرایط تطبیق می دهد.

زرندی به پایش و احصای دقیق مشکلات واحدهای تولیدی در استان تاکید کرد و افزود: اگر در همان ابتدای امر مشکلات به وجود آمده برای واحدها ارزیابی و احصا شود ما هیچ واحد راکد مسن را در استان‌ها و کشور نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، همزمان با سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل واحد تولیدی انجماد میوه و سبزی در اردبیل افتتاح شد.

در این سفر دوروزه که همراه با بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل است، زرندی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی همین از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل در مراسم افتتاح شرکت هفت آسمان اردبیل واحد انجماد میوه و سبزیجات شرکت کرد.

شرکت هفت آسمان سبلان با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار و ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر در آستانه روز صنعت افتتاح شد.

این واحد صنعتی با هدف صادرات محصولات به کشورهای خارجی احداث و راه اندازی شده که بالغ بر ۵ میلیون دلار تسهیلات ارزی دریافت کرده است.

همچنین برای راه اندازی این واحد تولیدی انجماد میوه و سبزی ۹ میلیارد تومان تسهیلات دولتی تیز پرداخت شده است.

در این مراسم مدیرعامل شرکت هفت آسمان سبلان با اشاره به اینکه بعد از ۸ سال رکود این واحد تولیدی احیا و شروع به فعالیت کرد، افزود: در فاز اول این کارخانه بالغ بر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی انجام شده است.

تهرانی بیان کرد: با راه اندازی فازهای دوم و سوم این واحد تولیدی علاوه بر افزایش ظرفیت اشتغال میزان صادرات نیز پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

وی گفت: واحد تولیدی هفت آسمان سبلان واحد صنایع تبدیلی میوه هست که انواع میوه و سبزیجات را در دمای منفی ۳۸ درجه منجمد کرده و بالغ بر ۹۰ درصد محصولات را به خارج از کشور صادر خواهد کرد.

تهرانی همچنین به خط تولید آلبالوی منجمد نیز اشاره و اظهار کرد: این محصول بازار مناسبی در کشور کانادا دارد و ما آماده به صادرات این محصول هستیم.