:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
استفاده از ابزار اینترنت بانک سپه در اردیبهشت 99 افزایش یافت

افزایش استفاده از اینترنت بانک سپه در دوره شیوع کرونا / جایگاه ویژه بانک سپه در کارت های اعتباری و کارت های تراکنش دار شبکه بانکی

بانک سپه در اردیبهشت 99 سهم بیش از 10 درصدی از تعداد پذیرش اینترنتی در شبکه بانکی داشته است و در شرایط شیوع کرونا، مشتریان بانک تشویق شده اند که برای پرداخت های خود از ابزار اینترنت بانک سپه استفاده کنند و در آینده این بانک می تواند از این مزیت برای حضور بیشتر در بانکداری الکترونیک بیشتر استفاده کند
کد خبر: ۱۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
اقتصاد گردان – محسن شمشیری 
بانک سپه در اردیبهشت 99 سهم 7.47 درصدی از تعداد کارتخوان فروشگاهی، 10.48 درصدی از تعداد پذیرش اینترنتی، سهم 3 صدم درصدی از تعداد تراکنش موبایلی، سهم 6.83 درصدی از مبلغ کارتخوان فروشگاهی، 81 صدم درصدی از مبلغ تراکنش اینترنتی و سهم 15 صدم درصدی از مبلغ تراکنش موبایلی را داشته است.
این موضوع نشان می دهد که در ایام شیوع کرونا و کاهش مراجعات به شعب و کارتخوان ها و عابر بانک ها، مشتریان استفاده از ابزار اینترنت را افزایش داده اند و در اردیبهشت 99 استفاده از اینترنت بانک سپه افزایش یافته است. 
همچنین 6.7 درصد کارت های برداشت شبکه بانکی، 4.8 درصد کارت های هدیه و بن کارت و 9 درصد کارت های اعتباری متعلق به بانک سپه  بوده است. 
به عبارت دیگر، سهم تعدادی بانک سپه در کارت خوان ها و اینترنت بالا بوده است. این اعداد و ارقام نسبت به فروردین 99 رشد کرده است و نشان دهنده بهبود جایگاه بانک در اردیبهشت ماه 99 بوده است.
 همچنین این نکته نشان می دهد که مبلغ تراکنش های بانک سپه از میانگین مبلغ تراکنش های نظام بانکی بالاتر بوده است. این بانک متناسب با رشد بانکداری الکترونیک، به تمام ابزارهای اینترنتی و موبایلی  و کارتخوان و عابر بانک توجه داشته و سهم خود را از تعداد و مبلغ تراکنش ها افزایش داده است و در آینده با رشد این ابزارها، این بانک در بازار حضور موثری دارد
کارتخوان ها سهم 91 درصدی از تعداد و سهم 97 درصدی از مبلغ تراکنش های این بانک داشته اند و ابزار اینترنتی نیز سهم 8.54 درصدی از تعداد و 3 درصدی از مبلغ تراکنش های این بانک داشته است. 
سهم ابزار موبایلی نیز حدود 2 صدم درصد تعداد و 1 صدم درصد مبلغ ابزارهای این بانک بوده است. این نکته نشان می دهد که ابزار کارتخوان و اینترنت مورد اقبال گسترده مشتریان  این بانک بوده است. حتی در ابزار اینترنت، ارقام کوچک و خرد نیز از طریق اینترنت بانک سپه انجام شده است و مشتریان برای استفاده از اینترنت در دوره شیوع کرونا، تشویق شده و استفاده از اینترنت بانک سپه افزایش یافته است.  
همچنین جا دارد که روی ابزار موبایل برای آینده بازار سرمایه گذاری و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد. 
این نکته نشان می دهد که در شرایط شیوع کرونا، مشتریان بانک تشویق شده اند که برای پرداخت های خود از ابزار اینترنت بانک سپه  استفاده کنند و در آینده این بانک می تواند از این مزیت برای حضور بیشتر در بانکداری الکترونیک بیشتر استفاده کند. 

جایگاه ویژه بانک سپه در کارت های اعتباری 

 همچنین بانک سپه با سهم 6.7 درصدی کارت های برداشت،  سهم 4.8 درصدی کارت هدیه و بن کارت و سهم  9 درصدی کارت های اعتباری جایگاه مناسبی در بازار کارت های تراکنش دار فعال داشته و رتبه چهارم صدور کارت های اعتباری را داشته است.  
سهم بانک سپه از کارت های فعال تراکنش دار اردیبهشت 99 معادل 6.62 درصد کل بانک های فعال تراکنش دار نظام بانکی بوده است. 
سهم کارت های برداشت از تراکنش های بانک معادل 96.5 درصد و سهم کارت هدیه و بن کارت معادل 3.4 درصد و سهم کارت اعتباری 1 دهم درصد بوده است و این موضوع نشان می دهد که علاوه بر سهم قابل توجه کارت های هدیه در کارت های بانک، تراکنش های کارت هدیه و بن کارت نیز از کل تراکنش های بانک رقم قابل توجهی است و می تواند به جذب منابع در بانک منجر شود.