:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مزیت اینترنت و رشد 5.5 درصدی مبلغ تراکنش کارتخوان های بانک صادرات در اردیبهشت 99 نشان می دهد

افزایش سهم بانک صادرات از تراکنش کارتخوان های فروشگاهی و اینترنت بانک در شرایط شیوع کرونا

در شرایط شیوع کرونا، مشتریان بانک تشویق شده اند که برای پرداخت های خود از مزیت بزرگ و گسترده ابزار اینترنت و کارتخوان های بانک صادرات در سراسر کشور استفاده کنند به طوری که بیش از 12 درصد کل تراکنش های کارتخوان ها و بخش قابل توجهی از مبلغ تراکنش های اینترنتی از طریق بانک صادرات انجام شده و در آینده این بانک می تواند از این مزیت برای حضور بیشتر در بانکداری الکترونیک و کاهش مراجعه به شعب بیشتر استفاده کند
کد خبر: ۱۵۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
اقتصاد گردان – محسن شمشیری
آمارها نشان می دهد که در اردیبهشت 99، سهم بانک صادرات ایران از تعداد و مبلغ کارتخوان های فروشگاهی و اینترنت بانک، افزایش داشته و با شیوع ویروس کروناو ضرورت کاهش مراجعه به شعب بانک ها، خدمات گسترده بانک صادرات در بانکداری الکترونیک، موجب شده که مردم از کارتخوان ها و اینترنت بانک صادرات بیشتر استفاده کنند.
بانک صادرات ایران در اردیبهشت 99 سهم 8.24 درصدی از تعداد تراکنش کارتخوان فروشگاهی داشته که نسبت به سهم 7.85 درصد فروردین رشد خوبی داشته است. همچنین با سهم 1.05 درصدی از تعداد پذیرش اینترنتی، سهم 45 صدم درصدی از تعداد تراکنش موبایلی، سهم 12.17 درصدی از مبلغ کارتخوان فروشگاهی داشته که نسبت به سهم 11.54 درصدی از مبلغ کارتخوان های فروشگاهی فروردین 99 نیز رشد قابل توجهی داشته است.
از سوی دیگر، سهم 2.59 درصدی از مبلغ تراکنش اینترنتی و سهم 56 صدم درصدی از مبلغ تراکنش موبایلی را داشته است. همچنین 11.54 درصد کارت های برداشت شبکه بانکی، 8 درصد کارت های هدیه و بن کارت و 15 درصد کارت های اعتباری متعلق به بانک صادرات بوده است. مزیت بزرگ بانک صادرات در بازار کارت های تراکنش دار بانکی براین اساس، مزیت بزرگ بانک صادرات ایران، تعداد بالای کارت های تراکنش دار وجود حساب ها و کارت ها و سپرده های بسیار این بانک در سراسر کشور است و این بانک با بیشترین تعداد شعب توانسته است سهم بالایی از کارت های تراکنش دار را به خود اختصاص دهد و همین موضوع باعث شده که بیش از 12 درصد کل مبلغ پرداخت در کارتخوان های فروشگاهی از طریق بانک صادرات انجام شود.
همچنین با وجود سهم 8 درصدی در تعداد تراکنش کارتخوان ها، سهم 12 درصدی از مبلغ کارتخوان ها داشته که نشان می دهد مبلغ تراکنش کارت های بانک صادرات درشت تر از میانگین کل شبکه بانکی است و از میانگین مبلغ تراکنش کل نظام بانکی بالاتر است و همین امر شرایط را برای کاهش هزینه و کارمزد تراکنش بانک صادرات فراهم کرده است.
همچنین این ارقام نشان می دهد که مبلغ تراکنش های بانک صادرات از میانگین مبلغ تراکنش های نظام بانکی بالاتر بوده و سهم این بانک از مبلغ تراکنش ها بیش از سهم آن از تعداد تراکنش ها بوده است براین اساس هزینه های هر تراکنش برای بانک صادرات کمتر از سایر بانک های کشور است و می تواند مزیت و نقطه قوتی برای کاهش هزینه ها وجذب منابع سیستم بانکی محسوب شود.
این بانک متناسب با رشد بانکداری الکترونیک، به تمام ابزارهای اینترنتی و موبایلی و کارتخوان و عابر بانک توجه داشته و سهم خود را از تعداد و مبلغ تراکنش ها افزایش داده است و در آینده با رشد این ابزارها، این بانک در بازار حضور موثری دارد و می تواند از رشد تعداد و مبلغ تراکنش ها در این حوزه ها برای جذب منابع و انتقال وجه بهره ببرد.
گستردگی حضور شعب و ابزارهای این بانک نقطه قوتی است که می تواند در افزایش سهم این بانک در بانکداری الکترونیک مورد توجه باشد. کارتخوان ها سهم 99 درصدی از تعداد و سهم 94 درصدی از مبلغ تراکنش های این بانک داشته اند و ابزار اینترنتی نیز سهم 84 صدم درصدی از تعداد و 5 درصدی از مبلغ تراکنش های این بانک داشته است.
سهم ابزار موبایلی نیز حدود 24 صدم درصد تعداد و 1 صدم درصد مبلغ ابزارهای این بانک بوده است. این نکته نشان می دهد که ابزار کارتخوان و اینترنت مورد اقبال گسترده مشتریان این بانک بوده است. همچنین جا دارد که روی ابزار موبایل برای آینده بازار سرمایه گذاری و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد. این نکته نشان می دهد که در شرایط شیوع کرونا، مشتریان بانک تشویق شده اند که برای پرداخت های خود از مزیت بزرگ و گسترده ابزار اینترنت و کارتخوان های بانک صادرات در سراسر کشور استفاده کنند به طوری که بیش از 12 درصد کل تراکنش های کارتخوان ها و بخش قابل توجهی از مبلغ تراکنش های اینترنتی از طریق بانک صادرات انجام شده و در آینده این بانک می تواند از این مزیت برای حضور بیشتر در بانکداری الکترونیک و کاهش مراجعه به شعب بیشتر استفاده کند.