:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سخنگوی صنعت برق کشور خبر داد

افتتاح ۹ پروژه صنعت برق در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۲۴۲۰ میلیارد تومانی

سخنگوی صنعت برق کشور از راه اندازی ۹ پروژه صنعت برق در استان بوشهر با مجموع سرمایه گذاری ۲۴۲۰ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
اقتصادگردان- مصطفی رجبی مشهدی عصر چهارشنبه در عسلویه با اشاره به برنامه های روز بعد در عسلویه اظهار کرد: پروژه های مهمی که فردا توسط رئیس جمهور افتتاح خواهند شد عبارت است از نیروگاه بخار ۱۶۰ مگاواتی عسلویه که با راه اندازی این نیروگاه راندمان آن از ۳۳ درصد به ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۲۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۵۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم داشته و در مجموع ۸۵ درصد از تجهیزات این نیروگاه توسط ساخت داخل انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پروژه دوم مربوط به پست ۴۰۰ کیلو ولت فارس با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد تومان است که با نصب یک ترانس ۵۰۰ مگا ولت آمپری در این پست ظرفیت آن دو برابر شده است که این سه پست پایین دستی را تزریق می کند.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: پروژه های مختلفی را هم در حوزه توزیع برق داریم، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع و همچنین توسعه ناوگان خودرویی عملیاتی با سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، ۱۱۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، ۸۳ دستگاه پست فشار متوسط هوایی و زمینی و ۶ دستگاه کامیونت عملیاتی هم به ناوگان شرکت توزیع استان بوشهر اضافه شده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: همچنین افزایش ظرفیت در دو پست ۲۳۰ کیلو ولت بوشهر ۱ و گناوه داشتیم که اعتبار ۴۷ میلیارد تومان در این دو پست سرمایه گذاری شده و ۳۲۰ مگاولت آمپر ظرفیت را در این پست افزایش می دهد. پست صنعت بوشهر نیز با ۵۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی و پست ۴۰۰ کیلو ولت پارس با سرمایه گذاری حدود ۹ میلیارد تومانی انجام شده است.

وی یادآور شد: هدف پروژه هایی که فردا افتتاح می شوند این است که در حوزه افزایش ظرفیت تولید، رفع محدودیت های انتقال، توسعه خدمات رسانی و اینکه متقاضیان جدید اضافه شده به سر جمع مشترکان صنعت برق را بتوانیم تامین کنیم.

۹۶ درصد مردم بوشهر الگوی مصرف را رعایت می کنند

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: اینجا لازم میدانم که با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش رشد پیک مصرف قابل ملاحظه امسال، که در روز ۱۰ خردادماه ۱۲/۸ درصد رشد مصرف داشته ایم مردم خوب همه کشور به خصوص مناطق گرمسیر که از کولرهای گازی استفاده می کنند اگر بتوانند یک اقدام ساده انجام بدهند و آن هم دمای ترموستات ها را روی ۲۴ درجه سلسیوس که دمای آسایش است تنظیم کنند صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در مصرف برق خواهد داشت و کمک خواهد کرد که مجموع اقدامات صنعت برق پاسخگوی همه نیازهای کشور در حد متعارف باشد.

وی عنوان کرد: در استان بوشهر خوشبختانه ۹۶ درصد از مردم الگوی مصرف تعیین شده را رعایت می کنند و تنها ۴ درصد مشترکین پر مصرف هستند که بیش از الگوی تعیین شده استفاده می کنند و گاها از مشترکان دهک اول بیش از ۷ تا ۸ برابر بیشتر مصرف برق دارند که اگر اقدامات ساده گفته شده انجام شود و وسایل پر مصرف در ساعات اوج مصرف استفاده نکنند یا در تنظیم کولرها دقت لازم را داشته باشند این امکان فراهم می شود که تابستان امسال را نیز مثل سال گذشته بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

مصطفی رجبی مشهدی توضیح داد: مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه های فردا و کل سرمایه گذاری انجام شده ۲۴۲۰ میلیارد تومان برای پروژه نیروگاه، پنج پروژه فوق توزیع و انتقال و ۳ پروژه در بخش توزیع است که جمعا ۹ پروژه صنعت برق می شود.

فردا -پنجشنبه ۱۵ خردادماه- یک پروژه نیروگاهی، ۵ پروژه فوق توزیع و انتقال و ۳ پروژه توزیع استان بوشهر به صورت همزمان و با ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو در تهران و حضور مدیرعامل شرکت توانیر در عسلویه افتتاح خواهد شد.