:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
از سوی فعالان صنعتی انجام شد

انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا

اعضای کمیسیون صنایع اتاق ایران از اجرایی نشدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۵۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
اقتصادگردان- اعضای کمیسیون صنایع اتاق ایران در نشستی با موضوع آسیب‌شناسی و بررسی علل ناکارآمدی حمایت‌های دولت از تولید، از نبود استراتژی توسعه صنعتی، نبود نظارت کافی بر نوع و شیوه اجرای حمایت‌ها و در نتیجه گسترش رانت و فساد و همچنین اجرایی نشدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا انتقاد کردند. به باور آنها آنچه دولت در دوران شیوع ویروس کرونا در قالب مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرد نیز به عاقبت حمایت‌های قبل دولت دچار شد و به دلیل نبود ضمانت اجرایی، هیچ‌کدام به ویژه در سایر استان‌های کشور، عملیاتی نشدند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران، اعضای این کمیسیون از عملکرد بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی در برخورد با صنعت به ویژه در دوران رکود حاکم بر اقتصاد کشور انتقاد کردند و خواستار اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شدند. براساس اظهارات ابوالفضل روغنی، رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران، پس از شیوع این ویروس و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آن بر انواع کسب‌وکارها، انتظارات فعالان اقتصادی از دولت طی بیانیه‌ای ۳۰ ماده‌ای برای تمام مسوولان ارسال شد. هرچند در ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد قابل توجهی از بندهای این بیانیه مطرح و بررسی شد اما در نهایت مصوبات به مرحله اجرا نرسیدند.

این فعال اقتصادی از فقدان ضمانت اجرایی کافی برای مصوبات این ستاد سخن گفت و یادآور شد: دیگر حمایت‌های دولت از تولید و صنعت طی سالیان گذشته نیز به همین سرانجام دچار شدند و در نهایت هیچ‌یک به هدف نهایی خود که توسعه تولید و صنعت بود، نرسیدند. او در ادامه به آغاز فعالیت دور یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره و از نمایندگان جدید مجلس درخواست کرد: در این دوره تمرکز جدی خود را به جای تصویب قانون جدید بر نظارت و بررسی چگونگی اجرای قوانین موجود بگذارند. در حال حاضر قوانین خوبی توسط نمایندگان دوره‌های قبل به تصویب رسیده که متأسفانه هنوز اجرایی نشده‌اند.