:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
وزارت راه و اتاق تعاون تفاهمنامه امضا کردند

احداث مسکن کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌هدف‌گذاری اتاق تعاون ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری است، گفت: ساخت منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی پیگیری و اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

اقتصادگردان- محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه با اتاق تعاون ایران افزود: ساخت منازل کارگری در جوارشهرک‌های صنعتی مورد حمایت است و در هر شهرک صنعتی که امکان سکونت گاهی دارد برای ساخت مسکن از هیچ کمکی، صرف نظر نخواهیم کرد.

وی به ساخت منازل کارگری در دو شهرک کاسپین و ایوانکی اشاره کرد و گفت: امید است با آغاز شدن هرچه زودتر این دو طرح، جامعه کارگری و مدیران بتوانند در این منازل ساکن شده و از مزیت‌های آن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌هدف‌گذاری اتاق تعاون ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی کارگری است، ادامه داد: هرجا نیاز به مصوبه شورای عالی شهرسازی داشته باشد حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

اسلامی افزود: تعاونی‌ها نقش ماندگاری در همه حوزه‌ها داشته و وزارت راه و شهرسازی تاکنون توانسته برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های مختلفی را در این بخش دنبال کند.

وی ادامه داد: امروز در تفاهم نامه همکاری دو بخش حمل و نقلی و مسکن مورد ارزیابی قرار گرفت، در این تفاهم نامه مقرر شد با تعامل و همکاری اتاق تعاون، منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی ساخته شود.

در ادامه جلسه بهمن عبدالهی، رییس اتاق تعاون ایران گفت: ۹۴ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که در حوزه‌های مختلف فعال هستند.

 در این تعاونی‌ها یک میلیون و ۷۷۱ هزار نفر مشغول به کار هستند و تعداد ذی‌نفعان نیز به ۵۷ میلیون نفر می‌رسد.

عبدالهی افزود: 4 هزار تعاونی حمل و نقل داریم که ۶۰ درصد حمل و نقل باری و مسافری کشور در این بخش انجام می‌شود. ۱۲ هزار تعاونی مسکن نیز داریم که ۱۸ درصد از ساخت‌وساز کشور در این بخش است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک شغل در کشور به‌طور میانگین یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد، افزود: اما در بخش تعاون برای ایجاد یک شغل پایدار و مولد به کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است. توجه به بخش تعاون برای اشتغال‌زایی هم کاهش بیکاری و هم توسعه مناطق محروم را در پی خواهد داشت.

رییس اتاق تعاون اظهار کرد: در حوزه ساخت‌وساز و بازآفرینی شهری ظرفیت بزرگی در بخش تعاونی داریم که می‌توان از توان آنها استفاده کرد. البته قرار است سه شهرک مربوط به خانه‌های کارگران با کمک تعاونی‌های مسکن کشور راه‌اندازی شود.