:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
نرخ دلار ثابت ماند

بهای سکه ۶۰ هزار تومان افت کرد / تثبیت نرخ دلار در صرافی‌های بانکی

در بازار طلا با اعلام هراونس طلا 1729 دلارو هردلار به قيمت 17570 تومان، قيمت طلا و سكه كاهش يافت. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز (یکشنبه) با افت ۶۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هفت میلیون و ۳۶۰ هزار تومان به فروش رسید.هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۴ امروز هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۲۱ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و ۱۲۵ هزار تومان به فروش رسید
کد خبر: ۱۵۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
اقتصاد گردان -
در جریان معاملات ارزی روز يكشنبه 11 خرداد 99، نرخ دلار و یورو در صرافي هاي مجاز بانكي تغییری نکرد. صرافی‌های بانکی هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۷ هزار تومان خریدند و به قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان نیز فروختند که این قیمت‌ها نسبت به معاملات دیروز تغییری نکرده است. همچنین، این صرافی‌ها هر یورو را معادل ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرند و به قیمت ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان نیز می‌فروشند که قیمت این نوع ارز هم مانند دلار تغییری نداشته است.علاوه براین، بانک‌ها نیز  هر دلار آمریکا را ۱۶ هزار ۷۵۰ تومان و هر یورو را ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان می‌خرند.
سامانه سنا نيز نرخ ميانگين معاملات ارز براي 10 خرداد 99 را براي دلار 17193، يورو 18641، درهم 4650، يوان 2200، پوند 20632،  ليرتركيه 2531 و دلار كانادا 12787 تومان  اعلام كرد. سامانه نيما نيز نرخ حواله 10 خرداد براي دلار را  15642، لير تركيه 2635، يورو 17307، درهم 4333، يوان 2153 تومان اعلام كرد.
در بازار ارز رسمي نيز بانک مرکزی ‌نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد که به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی نرخ‌ها در مقایسه با روز گذشته ثابت ماند. هر دلار آمریکا بدون تغییر ۴۲ هزار ریال قیمت گذاری شد. همچنین  هر پوند انگلیس به قیمت ۵۱ هزار و ۸۶۹ ریال و هر یورو به قیمت ۴۶ هزار و ۶۴۲ ریال اعلام قیمت شد.

بهای سکه ۶۰ هزار تومان افت کرد

مهمترین دلیل نوسان قیمت طلا در بازار در روزهای اخیر، افزایش ارزش اونس جهانی و قیمت دلار در بازار داخلی بوده است. قیمت اونس نیز به علت تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه یعنی یک هزار و ۷۲۹ دلار رسید. بهای اونس پس از شیوع ویروس کرونا و افت شرایط اقتصادی کشورها روندی افزایشی یافته است.
در بازار طلا با اعلام هراونس طلا 1729 دلارو هردلار به قيمت 17570 تومان،  قيمت طلا و سكه كاهش يافت.  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز (یکشنبه) با افت ۶۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هفت میلیون و ۳۶۰ هزار تومان به فروش رسید.هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۴ امروز هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.
همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۲۱ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و ۱۲۵ هزار تومان به فروش رسید.

عربستان ۴۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی به صندوق ثروت ملی انتقال داد

عربستان سعودی در ادامه ولخرجی‌های اخیر خود در حوزه سرمایه گذاری با هدف بهره بردن از آشفتگی‌ اخیر بازارهای جهان، ۴۰ میلیارد دلار از بانک مرکزی به صندوق ثروت ملی انتقال داد.
به گزارش بلومبرگ، براساس بیانیه «محمد الجدعان» وزیر دارایی عربستان که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده، است، انتقال از صندوق ذخایر ارزی به صندوق ثروت ملی بر مبنایی «خاص» در ماه‌های مارس و آوریل انجام شده و «ظرفیت سرمایه گذاری صندوق را تقویت خواهد کرد.»
این اقدام در حالی صورت گرفته است که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان به دلیل فروپاشی قیمت نفت و آشفتگی بازار طلای سیاه با فشار بی سابقه مالی مواجه شده است. آل جدعان گفته است که انتقال انجام شده توسط بانک مرکزی عربستان به ریزش تاریخی دارایی خالص خارجی پادشاهی آل سعود کمک کرده است؛ ذخایر ارز خارجی عربستان در ماه مارس با بیشترین سرعت در دو دهه اخیر کاهش پیدا کرد و بی شک بر داده های ماه آوریل بانک مرکزی که فردا منتشر می شود، تاثیر خواهد گذاشت.
این اقدام در حالی صورت گرفته است که اخیرا، گزارش‌هایی از سرمایه گذاری این صندوق در شرکت‌هایی همچون فیسبوک، بوئینگ و بانک سیتی‌گروپ آمریکا منتشر شد.الجدعان گفت: این فرآیند پس از تحقیق جامع و در نظر گرفتن سطح ذخایر ارزی مورد نیاز، انجام شد. صندوق ثروت ملی نقش مهمی را در بسط و تقویت رشد اقتصادی ایفا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد که سود ناشی از سرمایه‌گذاری های صندوق در صورت نیاز برای حمایت از بودجه دولت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.الجدعان در بیانیه خود گفته است که صندوق ثروت ملی عربستان در حال سرمایه گذاری روی «طیفی از فرصت‌هایی است که همزمان با شرایط فعلی بازارهای مالی جهان، نمایان شده اند.»