:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
صبح امروز امضا شد:

اعطای تسهیلات به دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت

صبح امروز تفاهمنامه اعطای تسهیلات به دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت میان این صندوق و بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا شد.
کد خبر: ۱۵۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
اقتصادگردان- صبح امروز مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان با رویکرد کاهش هزینه های تحصیل با حضور مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک و بهروز رحیمی، رئیس صندوق برگزار شد.

مرتضی اکبری در ابتدای این مراسم اظهارداشت: ما در راستای مسئولیت و رسالت بانک در سال های اخیر، اقدام به اعطای تسهیلات به اقشار مختلف جامعه با نرخ سود قرض الحسنه کرده و آثار خوبی نیز به جای گذاشته است.

وی افزود: در سال گذشته تفاهم‌نامه های مختلفی برای پرداخت وام های کم بهره به دانشجویان و اقشار مختلف پرداخت شد که ۵۵ هزار فقره صندوق رفاه دانشجویان، ۵ هزار فقره دانشگاه آزاد و ۲ هزار فقره دانشگاه پیام نور پرداخت شده است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ادامه داد: البته ظرفیت بانک بیش از این میزان بوده اما به دلیل تفاهم و مذاکرات انجام شده این روند طی و تسهیلات نیز پرداخت شده است.

به گفته اکبری، امسال نیز همکاری با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در دستور کار بود که امروز این تفاهمنامه امضا شد. همچنین سال گذشته نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و معوق شدن اقساط تسهیلات دریافتی براساس اعلام بانک مرکزی، دریافتی بانک از محل اقساط براساس پیش بینی ها انجام نشد، اما خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی می‌کردیم ۱.۵ میلیون فقره تسهیلات به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان اعطا کنیم، اما در نهایت موفق شدیم ۲میلیون ۳۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۳هزار میلیارد تومان پرداخت کند. در صدد هستیم که شرایط دریافت تسهیلات را ساده‌تر کنیم تا افراد بیشتری بتوانند از تسهیلات بانک مهر ایران استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی هم حمایت‌های خوبی از بانک قرض الحسنه مهر ایران، داشته و الان براساس آمار عملکرد خوبی از بانک ثبت شده است، گفت: براساس تفاهمنامه امروز نیز ۱۰  تا ۱۵ هزار نفر از داشنجویان دوره های دستیاری و Ph.D  پوشش داده می شوند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: مبلغ قرارداد نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای هر نفر با یکسال تنفس و با نرخ سود قرض الحسنه پرداخت می شود. اکبری در پایان تاکید کرد: حوزه هایی که بانک در سال های اخیر ورود پیدا کرده آثار خوبی به جا گذاشته و نتایج آن نیز محسوس است. افتخار بانک این است که در حوزه های متفاوت در چند سال گذشته ورود داشته و آمار خوبی نیز به ثبت رسانده است.

اکبری در ادامه گفت: بانک مهر ایران تنها بانکی است که اکنون افتتاح حساب آنلاین در بستر همراه بانک دارد. به‌زودی قابلیت دریافت تسهیلات با استفاده از موبایل‌بانک را فراهم می‌کند تا نیاز به رفت‌وآمد مشتریان به شعبه برای دریافت تسهیلات به حداقل برسد.

در ادامه بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت نیز گفت: دانشجویان دستیاری یکی از اقشاری هستند که نقش مهمی در حوزه درمان دارند. با این حال این افراد فرصتی ندارند که در بخش دولتی یا خصوصی فعالیت کنند.

رحیمی افزود: خوشبختانه بانک مهر ایران به حوزه مسئولیت اجتماعی توجه دارد و این موضوع را با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه توجه می‌کند. با انعقاد این تفاهم‌نامه امیدواریم بخشی از هزینه زندگی دانشجویان دستیاری را تأمین کنیم. تسهیلاتی که در قالب این تفاهم‌نامه پرداخت می‌شود کارمزدی چهار درصدی دارد و برای ۱۵ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.