:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

با اعضای جدید سازمان توسعه و همکاری اقتصادی آشنا شوید

کلمبیا و کاستاریکا موفق شدند به عضویت سازمان توسعه و همکاری اقتصادی درآیند.
کد خبر: ۱۵۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
اقتصادگردان- سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در بیانیه ای اعلام کرد که کشورهای عضو با پیوستن کاستاریکا به این سازمان موافقت کرده اند و مراسم امضای رسمی این اتفاق به زودی برگزار خواهد شد. پیش از این نیز کلمبیا به عنوان سومین کشور منطقه آمریکای جنوبی پس از شیلی و مکزیک موفق شده بود به این سازمان بپیوندد.

آنخل گوریا، دبیر کل این سازمان با ابراز خرسندی نسبت به پیوستن اعضای جدید به این سازمان گفت: اکنون که چندجانبه گرایی بیش از هر زمان دیگری در اقتصاد جهانی اهمیت یافته است، از پیوستن کاستاریکا به خانواده خود بسیار خرسندیم.

لازم به ذکر است کاستاریکا با داشتن تولید ناخالص داخلی ۶۱ میلیارد دلاری، سی و ششمین اقتصاد بزرگ جهان است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن در بازه فوق معادل ۱۲ هزار و ۱۵ دلار بوده است. کلمبیا نیز با داشتن تولید ناخالص داخلی ۳۲۷.۸۹۵ میلیارد دلاری، سی و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن در بازه فوق معادل ۶۵۰۸ دلار بوده است.

انتظار می رود امسال تحت تاثیر شیوع کرونا متوسط رشد اقتصادی کشورهای عضو توسعه و همکاری اقتصادی در محدوده منفی دو درصد قرار گیرد.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در سال ۱۹۶۱ با هدف تقویت رشد اقتصادی و از میان برداشتن موانع تجاری بین کشورهای توسعه یافته تشکیل شد و مقر آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد. این سازمان هم‌اکنون دارای ۳۸ عضو و پنج همکار است.

کشورهای عضو این سازمان شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، کلمبیا، کاستاریکا، آمریکا و انگلیس است. هم چنین کشورهای برزیل، چین، هند، اندونزی و آفریقای جنوبی شرکای این سازمان هستند.