:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
www.sahamedalat.ir

راه‌اندازی درگاه مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت www.sahamedalat.ir

پس از نهم اردیبهشت ماه که مقام معظم رهبری ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند، به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که چنانچه قصد دارند روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند، تا پانزدهم خردادماه به آدرس اینترنتی www.samanese.ir مراجعه کنند
کد خبر: ۱۵۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
اقتصاد گردان - امکان مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، فراهم شد.

در این راستا، درگاه اینترنتی www.sahamedalat.ir به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت، تمدید انتخاب روش مستقیم و دو روش فروش ۳۰ درصد سهام را اعلام کرد. حسن فهیمی با اعلام اینکه امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت برای متقاضیان روش مستقیم و از طریق www.sahamedalat.ir فراهم و مهلت انتخاب روش مستقیم تا ۱۵ خرداد تمدید شده گفت: از امروز شنبه هر فردی به طور مستقیم می‌تواند تک تک سهم شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت را مشاهده و در مجامع شرکت‌ها حضور یابد.
وی افزود: به دو صورت امکان فروش سهام عدالت فراهم بوده و مشمولان می‌توانند با مراجعه به بانک یکجا ۳۰ درصد از سهام را بفروشند یا از روش مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام کنند. برای فروش یکجا و ۳۰ درصدی هم تا ۱۳ خرداد فرصت مراجعه به بانک ها است.
به گفته فهیمی، تفاوت فروش سهام در کارگزاری‌ها این است که افراد می‌توانند براساس قیمت روز، اقدام به فروش یا به سبد سهام اضافه کنند. بر این اساس افرادی که ارزش سهام عدالت آنها ۴۹۲ هزار تومان است، بر اساس قیمت‌های آخرین روز معاملاتی ارزش واقعی سهام عدالت آنها در حدود ۴۲ شرکت، هفت میلیون و ۶۸۰ تومان است یا ارزش واقعی سهام عدالت فردی که ارزش سهامش ۴۹۰ هزار تومان است، در این تاریخ هفت میلیون و ۸۳۰ هزار تومان محاسبه شده است.
بر این اساس از دهم خردادماه ۱۳۹۹، بازار سرمایه کشورمان میزبان بیش از ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشمولان سهام عدالت به عنوان سهامداران جدید شرکت های بورسی و فرابورسی است تا با آزاد سازی سهام آنها برگ زرین دیگری در تاریخ اقتصاد و بازار سرمایه ایران رقم بخورد.
از امروز تمام دارندگان سهام عدالت که روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند، می توانند با مراجعه به درگاه http://sahamedalat.ir از وضعیت دارایی خود در ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی مطلع شوند.
این سهامداران همانند یک سهامدار عادی در بورس کشور قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع سهامداری را استیفاء نموده و از مزایای سهامداری بهره مند شوند. از جمله این حقوق و منافع نظارت همگانی میلیون ها نفر از هموطنان بر بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بورس و فرابورس، امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه، دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه است