:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
هیات مدیره بانک مسکن برای رفاه حال مشتریان تصمیم گرفت:

تمدید اعتبار چهار نماد اوراق گواهی تسه

رییس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن از تمدید اعتبار اوراق گواهی استفاده از تسهیلات در چهارنماد تسه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
اقتصادگردان- محسن کریمی رییس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن با اشاره به تصمیم هیات مدیره این بانک در خصوص تمدید اعتبار اوراق گواهی استفاده از تسهیلات، به پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، گفت: با توجه به محدودیت های اعمال شده در ترددهای غیرضروری شهروندان در زمان اوج گیری شیوع ویروس کرونا و توصیه به ماندن در خانه به جای انجام امور غیرضروری در سطح شهر طی اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه امسال، برخی از مشتریان و دارندگان اوراق تسه که مهلت اعتبار اوراق آنها در این مدت به پایان می رسید متحمل ضرر و زیان شدند.

وی افزود: بانک مسکن جهت مساعدت و حمایت از این گروه از مشتریان که درفروش اوراق یا استفاده از تسهیلات خود طی زمان مذکور از طریق شعب بانک و کارگزاری ها با مشکل مواجه شدند تصمیم گرفته اعتبار اوراق گواهی استفاده از تسهیلات را در چهار نماد تمدید کند.

به گفته وی، مطابق با این تصمیم اعتبار اوراق گواهی استفاده از تسهیلات در نماد تسه ۹۶۱۱، تسه ۹۶۱۲، تسه ۹۷۰۱ و تسه ۹۷۰۲ تمدید شده اند.

وی در توضیح چگونگی تمدید اعتبار این نمادها عنوان کرد: این چهار نماد که اعتبار آنها منقضی شده این امکان را دارند که تا تاریخ ۱۵ تیرماه جهت خرید و فروش در بازار سرمایه اقدام کنند. همچنین تمامی نمادهای ذکر شده تا تاریخ ۱۵ مردادماه مجوز ثبت درخواست تسهیلات در شعب بانک مسکن را خواهند داشت.

رییس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن با تاکید براینکه این تصمیم با توجه به شرایط خاص و محدودیت اعمال شده در فعالیت مشتریان اخذ شده است، اظهار کرد: این مساعدت بانک مسکن برای همین دوره محدود نهایی شده و مجددا تمدید نخواهد شد چراکه از اردیبهشت ماه سالجاری فعالیت در شعب بانک و کارگزاری ها برای ارائه خدمت به دارندگان اوراق گواهی استفاده از تسهیلات با ظرفیت بیشتری فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در متن بخشنامه بانک مسکن آمده است:« با عنایت به تمهیدات بهداشتی ابلاغ شدت از سوی مراجع ذیصلاح در خصوص فعالیت واحدهای مختلف همچون بانک ها و همچنین تاکیدات صورت گرفته جهت کاهش ترددهای غیرضروری مردم به دلیل موضوع شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، برخی مشتریان و دارندگان و دارندگان اوراق تسه در فروش اوراق مذکور طی زمان مقرر از طریق شعب بانک و کارگزاری ها با مشکل مواجه شده و متضرر شدند.» در ادامه این بخشنامه تاکید شده است:« براساس مصوبه هیات مدیره محترم بانک مسکن، اعتبار اوراق گواهی استفاده از تسهیلات در نماد تسه ۹۶۱۱، تسه ۹۶۱۲، تسه ۹۷۰۱ و تسه ۹۷۰۲ تمدید شد.» براین اساس دو نماد تسه ۹۶۱۱ و تسه ۹۶۱۲ که به ترتیب تا تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ و ۱۵ اسفند ۹۸ و دو نماد تسه ۹۷۰۱ و تسه ۹۷۰۲ که به ترتیب تا تاریخ ۱۵ فروردین امسال و ۱۵ اردیبهشت امسال، امکان خرید و فروش در بازار سرمایه را داشتند تاریخ اعتبار آنها جهت نقل و انتقال در این بازار تا تاریخ ۱۵ تیرماه تمدید خواهد شد.

همچنین تاریخ اعتبار جهت دریافت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات این چهار نماد نیز تا ۱۵ مردادماه امسال تمدید شد. به این ترتیب مشتریان و دارندگان اوراق گواهی تسه که به دلیل اعمال محدودیت در بازه زمانی مذکور امکان خرید و فروش یا استفاده از تسهیلات را پیدا نکردند و تاریخ اعتبار گواهی آنها منقضی شده، بدون اعمال محدودیت می توانند در بازه های زمانی جدید اعلام شده در بخشنامه بانک مسکن فعالیت کنند.