:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق فارس خواستار شد:

رعایت نکات ایمنی در زمان راه اندازی کولرهای آبی

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: هر ساله همزمان با افزایش دمای هوا افراد زیادی اقدام به برپایی و سرویس کولرهای آبی می‌کنند که این امر شاید در وهله نخست کار ساده‌ای به نظر برسد، اما در واقع با جان اشخاص در ارتباط است.
کد خبر: ۱۵۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
اقتصادگردان- به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "وحید قاضی پور" در تشریح نکات ایمنی هنگام راه اندازی کولر گفت: به دلیل اتصال مستقیم کولرهای آبی به برق، احتمال برق گرفتگی افراد هم بالاست که این موضوع رعایت نکات ایمنی در زمان راه اندازی این نوع کولرها را دوچندان می‌کند.
وی با بیان اینکه در کولرهای آبی، به دلیل وجود آب که رسانای خوبی برای جریان برق است، احتمال برق گرفتگی دوچندان می‌شود، افزود: با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، بهتر است برای انجام این کار ازافراد متخصص و تعمیرکاران مجازکمک گرفته و از قطع کامل برق و بی‌برق شدن کولر اطمینان حاصل کنند.
قاضی پور خاطرنشان کرد: هنگام سرویس مجدد کولر‌ها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.
وی، تجهیز ساختمان به سیستم ارت مناسب و نصب کلید محافظ جان بعد از سیستم برق، را از دیگر موارد ایمنی در هنگام نصب کولرهای آبی برشمرد و اظهار داشت: شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس دهی سالانه کولر،آب روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق گرفتگی و حریق کولر وجود دارد.
قاضی پور خاطرنشان کرد: نصب سایبان هم از اقداماتی است که مردم می‌توانند جهت خنک‌شدن کولر، تبخیرنشدن آب کولر و بهینه‌شدن مصرف برق در منازل خود انجام دهند.