:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون طرح و برنامه خبر داد:

بهره‌برداری از 200 پروژه ملی تا سال 1400

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره‌برداری از 200 پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال 1400 در قالب پویش هفتگی (تولید مستمر – اشتغال مؤثر – صادرات پایدار) هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۱۵۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
اقتصادگردان- سعید زرندی افزود: برای راه‌اندازی این پروژه‌های ملی از حدود 169 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بهره‌برداری خواهد شد و با افتتاح این طرح‌ها برای نزدیک به 41 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
معاون طرح و برنامه گفت: به لحاظ تعداد طرح‌ها، استان کرمان با 26 پروژه و به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری استان خوزستان با نزدیک به 36 هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را در کشور دارا می‌باشند.
وی افزود: این 200 طرح که دارای شاخص‌هایی چون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت شناسایی شده و به عنوان پروژه‌های ملی انتخاب شده اند.
معاون طرح و برنامه تأکید کرد: برای این طرح ها، پایش، پیگیری و رفع مشکلات احتمالی تا زمان تکمیل، راه‌اندازی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شده، به صورت منظم انجام خواهد شد.
زرندی همچنین گفت: در حال حاضر 12 هزار و 500 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد وجود دارد که 6 هزار فقره از آنها در زمره صنایع پیشران و اولویت‌دار است.