:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس کل بیمه مرکزی:

آموزش مجازی در صنعت بیمه تقویت خواهد شد

سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی گفت: تمرکز بر مسائل محوری صنعت بیمه یک دیدگاه راهبردی است که می تواند در همگانی سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه نقش اصلی را ایفا کند.
کد خبر: ۱۵۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
اقتصادگردان- به نقل از بیمه مرکزی، سلیمانی که در جمع اعضای شورای راهبردی آموزش و آزمون در صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: پژوهشکده بیمه با درک صحیح از ماهیت امر پژوهش از فعالیت های آموزشی خود کاسته و در بخش های "مساله محور" متمرکز شده است.

رییس کل بیمه مرکزی تغییر رویکرد آموزشی در پژوهشکده بیمه را یک حرکت حرفه ای و مترقی دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی پژوهشکده بیمه، بررسی، تشریح و ارائه راه حل برای صنعت بیمه است که باید با جدیت و حساسیت خاصی دنبال شود.

وی از سندیکای بیمه گران و انجمن های حرفه ای بیمه به عنوان بازوان توانمند صنعت بیمه یاد کرد و افزود: تقویت نظارت مالی و فنی در صنعت بیمه در واقع نوعی برنامه ریزی برای رشد و ارتقای این صنعت است که بخش هایی از آن به برون سپاری نیاز دارد.

سلیمانی نوع نظارت، کیفیت و فرایند آن را دارای اهمیت ویژه دانست و اظهار داشت: شورای راهبردی آموزش و آزمون با برنامه ریزی منسجم و سیاستگذاری دقیق می تواند نسل تازه ای را در این صنعت پرورش دهد.

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به این مطلب که حدود هفتاد هزار نمایندگی و یکصد و شصت هزار نیروی کار به طور مستقیم در صنعت بیمه فعالیت می کنند، اعلام کرد: صنعت بیمه جذابیت های خاص خود را دارد و به همین خاطر علاوه بر درخواست تاسیس شرکت های جدید، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها توجه خاصی به فعالیت در این صنعت، نشان می دهند.

وی بر اهمیت نهادینه سازی امر کارورزی و آموزش عملی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: حرفه بیمه فقط در مبانی نظری خلاصه نمی شود و نیروهای متخصص باید در زمینه عملی نیز تجارب قابل قبولی داشته باشند.

وی از آمادگی کشورهای منطقه برای مبادلات آموزشی بیمه ای خبر داد و تصریح کرد: با وجود تحریم های اعمال شده، صنعت بیمه می تواند به یک مرجع معتبر در خاورمیانه مبدل شود که تحقق این امر در گرو حضور در مجامع بین المللی و توسعه آموزش های روزآمد است.

وی از شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از تمرین های امکان سنجی برای تقویت رویکرد آموزشی از سنتی به مجازی نام برد و خاطرنشان کرد: بحث آموزش های مجازی در صنعت بیمه سال هاست که جریان دارد اما در ماه های اخیر بنا بر ضرورت های موجود از شتاب بیشتری برخوردار شده است.

سلیمانی مساله آموزش در سطح جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: همگانی سازی صنعت بیمه از مسیر ساده سازی مفاهیم آن می گذرد که خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته در اداره کل روابط عمومی علاوه بر اجرای طرح "زنگ بیمه در مدارس"، دروس بیمه ای نیز در تمامی پایه های مقطع متوسطه تحصیلی تدریس می شود.

گفتنی است در این نشست دبیرکل سندیکای بیمه گران، رییس دانشکده اکو، اساتید دانشگاه های شهید بهشتی والزهرا اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و تنی چند از مدیران عامل صنعت بیمه به طرح دیدگاه های خود پرداختند و دکتر حمید کردبچه رییس پژوهشکده بیمه با تشریح ظرفیت ها و مسئولیت های این شورای تخصصی از حمایت های بیمه مرکزی از طرح های پژوهشی قدردانی کرد.