:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

باند جدید فرودگاه رامسر بهره‌برداری شد

باند جدید فرودگاه شهرستان رامسر در غرب استان مازندران با حضور سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی صبح امروز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۵۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

اقتصادگردان- سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صبح امروز در آیین افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای اپرون و توسعه روشنایی فرودگاه ساری و افزایش پارک دو هواپیما و همچنین باند جدید فرودگاه رامسر هزینه شد که امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند اما اکنون با افتتاح این باند ۱۶ ایرلاین و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: فرودگاه رامسر با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از بزرگترین پروژه‌های فرودگاهی کشور است و با توجه به منطقه آزاد شدن استان مازندران، نقش فرودگاه رامسر در سطوح ملی و بین المللی در اعتلای اقتصاد منطقه بی‌بدیل خواهد بود.

امیرمکرمی از بهره‌برداری از ۲۱ پروژه فرودگاهی تا پایان سال ۹۹ در کشور خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح باند بتنی جدید فرودگاه رامسر، امکان استفاده ۱۶ ایرلاین کشور با نشست و برخاست ۷۰ درصد ناوگان هوایی در این فرودگاه فراهم شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد:  ۲۱ پروژه فرودگاهی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال تا آخر امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

امیرمکرمی گفت: طرح فرودگاهی با اعتبار ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو را در برنامه‌های بعدی خود داریم.

وی با اشاره اینکه توسعه پروازی فرودگاه رامسر باعث توسعه بخش‌های مختلف استان‌های مازندران و گیلان می‌شود، افزود: شرایط پرواز از استان‌های ایلام، اصفهان، کرمانشاه، کیش، شیراز، مشهد، تهران و دیگر فرودگاه‌های کشور و همچنین نجف، باکو، دبی، آستاراخان و دیگر فرودگاه‌های کشورهای همسایه را برای مقصدهای پروازی فرودگاه رامسر فراهم کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: در فاز بعدی با توسعه ترمینال و نصب تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه رامسر ظرفیت پروازی این فرودگاه تا سه برابر افزایش خواهد داشت.