:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تخلف ۶۳۰ میلیاردی ۷ بنگاه اقتصادی در دو ماه

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تخلف بیش از ۶۳۰۰ میلیارد ریالی هفت بنگاه کلان اقتصادی طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: پرونده این شرکتهای متخلف تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
کد خبر: ۱۵۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
اقتصادگردان- به نقل از شاتا، سید مجتبی سجادی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون طبق بازرسی ها و اقدامات نظارتی سازمان حمایت، از بنگاههای خرد و کلان اقتصادی در سطح کشور، هفت واحد متخلف کلان اقتصادی در حوزه کالایی شناسایی و برای آنها برگ گزارش تنظیم شده است.

وی ارزش ریالی پرونده های متشکله را بیش از ۶۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: تخلفات این واحدها، عدم ایفای تعهدات ارزی، عرضه خارج از شبکه، عدم رعایت ضوابط قیمت‎گذاری و گرانفروشی بوده است.

این مقام مسئول، شرکتهای مذکور را شامل یک واحد تولیدی و توزیعی لاستیک با تخلفات عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری و عدم ایفای تعهدات ارزی به ارزش ریالی ۱۰۵۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۶۹۶ هزار ریال، یک واحد تولیدی صنعتی محصولات فولادی با تخلف محرز در عدم ایفای تعهدات ارزی و تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش ۳۹۹ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۶۰۴ هزار ریال، واحد تولیدی مواد و محصولات پتروشیمی با تشکیل پرونده عرضه خارج ازشبکه و گرانفروشی برای واحد مذکور به ارزش ریالی بیش از ۱۴۹ میلیارد ریال، واحد تولید ماکارونی با تخلف گرانفروشی محصولات به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۷۶۶ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۸۳۳ ریال و یک واحد تولیدی محصول شکر با تخلف محرز عرضه خارج از شبکه به ارزش ریالی ۷۵ میلیارد و ۵۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، واحد تولیدی ماده اولیه قیر وکیوم باتوم با عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی به ارزش بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین تشکیل پرونده گرانفروشی برای یک شرکت تولیدکننده محصول پانل و پروفیل به ارزش ۱۳۷۱ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۵۶۶ ریال اعلام کرد.

سجادی یادآور شد: تمامی پرونده های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی روی میز تعزیرات حکومتی قرار دارد و انتظار می رود هر چه سریعتر و بصورت ویژه خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استان‌ها، بازار را کاملاً رصد کرده و با هرگونه تخلفات اقتصادی در اسرع وقت برخورد قانونی لازم را صورت خواهند داد. از عموم شهروندان نیز تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت، تقلب، عدم صدور فاکتور و امثال آن، مراتب را به تلفن ۱۲۴ یا سامانه ۱۲۴.ir اعلام کنند.