:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

برگزاری کارگروه رفع موانع تولید و بازدید رئیس سازمان صمت جنوب کرمان از 2 کارخانه طلا و سیلیس در شهرستان فاریاب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از حل مشکلات مربوط به دو کارخانه مهم صنایع معدنی در کارگروه رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
اقتصادگردان- با حضور رئیس و معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و براساس پیگیری فرماندار و دادستان شهرستان فاریاب دو جلسه کارگروه رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری برای حل مشکلات طرح ها و واحدهای معدن و صنایع معدنی شهرستان فاریاب برگزار شد.

در این دو جلسه، پیرو مسایلی چون مشکلات محیط زیستی کارخانه طلا و مشکلات مربوط به معوقات کارگران شرکت معدنکاری امین یار بحث و بررسی انجام و مصوباتی برای حل این دو مشکل اتخاذ شد.

مسلم مروجی فرد «رئیس سازمان صمت جنوب کرمان»، معاون امور معادن و کارشناسان این سازمان پس از برگزاری جلسات مربوطه، به همراه فرماندار، دادستان و تعدادی از مدیران این شهرستان، از دو معدن طلای زهمکان و همچنین طرح احداث کارخانه خردایش سنگ ماهان سیلیس جنوب شرق در شهرستان فاریاب بازدید کردند.

مروجی فرد در این خصوص گفت: کارخانه فرآوری سنگ طلا که در منطقه زهمکان شهرستان فاریاب قرار دارد اکنون در مرحله تولید آزمایشی و رفع موانع زیست محیطی بوده و توانایی تولید سالانه 100 کیلو کنسانتره طلا را دارد.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری 1000 میلیارد ریالی برای 100 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین در خصوص بازدید از طرح دوم تصریح کرد: پروژه در حال احداث کارخانه خردایش سنگ ماهان سیلیس جنوب شرق با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در حال تکمیل می باشد.

مروجی فرد ادامه داد: این پروژه برای تکمیل بالغ بر 150 میلیارد ریال هزینه خواهد داشت که تا کنون 110 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی همچنین گفت: هم اکنون 25 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که در صورت بهره برداری، ۱۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد. لازم به ذکر است این طرح در هفته دولت سال ۹۸ کلنگ زنی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تاکید کرد: ظرفیت تولید طرح فرآوری سیلیس پس از تکمیل و بهره برداری، سالانه ۱۵هزار تن می باشد.

شایان ذکر است تا شهریور ماه امسال برای اولین بار در تاریخ جنوب کرمان در حوزه معدن و صنایع معدنی ۵ کارخانه بزرگ صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۴۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۷۱۰ نفر افتتاح خواهد شد.