:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی اعلام کرد:

سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در حال تدوین است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی استان در حال تدوین است، گفت : توسعه تجارت خارجی نه تنهای یک راه حل انتخابی نیست بلکه برای کشور به یک الزام تبدیل شده است .
کد خبر: ۱۵۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
اقتصادگردان- حبیب امین زاده در حاشیه بازدید از شرکت نوآور و صنعتی رسام پلیمر نامی، از مدیران مجموعه های صنعتی استان خواست تا در برنامه های توسعه ای خود تولید دانش محور و صادرات محور را بصورت جدی پیگیری کنند.

وی در این راستا ادامه داد: پیشینه تاریخی و صنعتی دو هنر صنعت کفش و فرش تبریز فرصت بسیار مغتنمی است که با برنامه هایی نظیر توسعه صادرات، برگزاری نمایشگاه ها و انتقال دانش فنی می توان در ایجاد اشتغال پایدار از آنها بهره برد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی استفاده از موقعیت پیمان اقتصادی منطقه اوراسیا را برای صنایع استان ضروری دانست و بیان کرد : تولید محصول نهایی با اتکا به علوم روز دنیا و صادرات آن بسیار ارزشمند است و کمک شایانی به رونق اقتصادی خواهد نمود .

امین زاده همچنین استفاده از مراکز دانش بنیان و دانشگاهی را یکی از مهمترین خصوصیات شرکتهای صنعتی موفق عنوان نمود و اضافه کرد : آنچه امروز در این واحد صنعتی شاهد آن هستیم ارتباط نزدیک و تنگاتنگ صنعت و دانشگاه است .

وی ضمن ابراز خرسندی از بومی سازی محصولات پلیمری در شرکت رسام پلیمر نامی گفت : مواد اولیه و محصولات شیمیایی که در گذشته با واردات آنها شاهد خروج ارز ارز کشور بودیم ؛ حالا به همت کارشناسان این مجموعه بومی سازی و صادرات محور شده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از مدیران این شرکت صنعتی خواست با همکاری صنایع همتراز و یا زیرمجموعه خود در تولید محصول نهایی با ارزش افزوده بالا برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا شاهد تکمیل شدن زنجیره ارزش و تامین اقلام باشیم .

گفتنی است حبیب امین زاده همراه با معاون امور صنایع سازمان با حضو در محل شرکت صنعتی رسام پلیمر نامی ضمن دیدار با مدیران این شرکت از مجموعه های آزمایشگاهی و خطوط تولید پیشرفته ترین کارخانه تولید پلی یورتان که در صنایع مختلف از جمله صنعت کفش ، صنایع خودروسازی و پزشکی کاربرد دارد، بازدید کرد .