دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور با بیان اینکه خسارت توقف هر روز کامیون 675هزار تومان است، گفت: بهطور مشخص مشکل کامیونداران و رانندگان در مرز میرجاوه این است که در این مرز بعد از توقف کامیونها با کاهش قیمت نفت، انگیزه تجار پاکستان برای خرید و تحویل بار با قیمت قبل از کاهش نرخ نفت کم شده است.
اقتصادگردان- احمد کریمی درباره دلیل مشکلات ایجاد شده در مرز
میرجاوه برای کامیونهای ایرانی اظهار کرد: عمدهترین مشکل مرز میرجاوه و
سایر مرزها به ناهماهنگی در روابط بین شرکتهای حمل و نقل، صاحبان کالا و
حملکنندگان برمیگردد. بارها از سازمان راهداری خواسته شده که شرح وظایف
هر یک از آنها را مشخص و به آنها تفهیم کند. وی تاکید کرد: اگر در
دستورالعملها قید میشد که دیرکرد به توقف کامیونها در مرز تعلق
نمیگیرد، مسوولیت این توقف در مرزها بر عهده کامیون داران قرار میگرفت و
گفته میشد که کامیون داران ریسک این شرایط را پذیرفتهاند اما امروز
سازمان راهداری نمیتواند به شرکتها پرداخت خسارت توقف به کامیونداران را
تکلیف کند این در حالی است که وقتی برای یک شرکت حمل ونقل بین الملی مجوز
فعالیت صادر میشود نیازمند یک ضمانتنامه قوی است.