:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مهار سفته بازی در بازار مسکن مهر پردیس

خریدار آپارتمان مسكن مهر پرديس از خرداد 99 باید 20 میلیون تومان به دولت بپردازد

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از اضافه شدن هزینه 20 میلیون تومانی به خرید واحدهای مسکن مهر پردیس خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
اقتصاد گردان - هدایت در یک نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، درباره افزایش قیمت مسکن مهر پردیس گفت: برای مهار بورس‌بازی در خرید و فروش مسکن مهر از خردادماه هر فردی که نسبت به خرید مسکن مهر پردیس اقدام کند باید 20 میلیون تومان از یارانه‌های پرداختی دولت را بپردازد.
وی تاکید کرد: البته این افزایش قیمت 20 میلیون تومانی شامل خریدارانی که قبل از خرداد اقدام کنند، نمی‌شود. همچنین اقشار کم درآمد شامل حال این افزایش قیمت 20 میلیون تومانی و پرداخت یارانه دولت نمی‌شوند.
وی با اشاره به هدف از این اقدام اظهار کرد: 100 میلیون تومان یارانه دولت برای هر واحد است که نباید با پرداخت چنین یارانه‌ای واحدهای مسکن مهر به دست محتکران بیفتد و برای جلوگیری از سوداگری در خرید و فروش مسکن مهر و همچنین تامین منابع برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، خریداران از خرداد ماه باید 20 میلیون تومان یارانه هر واحد را بپردازند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به اینکه اقشار کم‌درآمد برای معافیت از این 20 میلیون تومان چگونه شناسایی خواهند شد، گفت: سامانه مسکن مهر فهرست و اطلاعات تمام نفرات اولی را که نسبت به خرید مسکن مهر اقدام کردند را دارد. همچنین اطلاعات و تعداد نقل و انتقالات هر واحد مسکن مهر ثبت شده وجود دارد. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، اجازه نمی‌دهیم این افزایش قیمت 20 میلیون تومانی شامل متقاضیان اول مسکن مهر شود.
هدایت در پاسخ به اینکه با توجه به ارزش افزوده مسکن مهر پردیس آیا این 20 میلیون تومان می‌تواند جلوی سوداگری و بورس بازی در این بازار را بگیرد، گفت: ما  ادعا نمی‌کنیم که می‌توانیم جلوی بورس بازی را در معاملات مسکن مهر پردیس بگیریم اما هدف اصلی از اجرای این اقدام این است که بتوانیم بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن مهر پردیس را از این ارزش افزوده تامین کنیم و این یارانه به سمت افراد نیازمند هدایت شود که در این مدت صبوری کردند و منتظر تحویل واحدها بودند.
وی تاکید کرد: هدف از اجرای این اقدامات تحویل هرچه سریعتر واحدهای مسکن مهر به متقاضیان اصلی و مخاطبان هدف است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از بسته شدن پرونده مسکن مهر پردیس تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با اخذ وام 1000 میلیارد تومانی که در مراحل نهایی آن هستیم و همچنین بسترسازی‌هایی که از سال گذشته انجام دادیم در تیر ماه 15 هزار واحد مسکن مهر تحویل می‌شود که با این افتتاح‌ها تعداد واحدهای تحویل شده به 60 هزار واحد می‌رسد و در شهریور ماه هم 10 هزار واحد دیگر به افتتاح می‌رسد.
وی افزود: تلاش ما این است که تا پایان سال مابقی واحدها را هم افتتاح و تحویل دهیم.
هدایت با اشاره به ساخت متروی پردیس گفت: توافقنامه با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت متروی پردیس به اتمام رسیده و با اخذ مصوبه دولت، در خرداد ماه به صورت رسمی کلنگ متروی پردیس زده می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره جزئیات اجرای مسکن ملی در پردیس اظهار کرد: برای ساخت 19 هزار واحد مسکن ملی در پردیس تعهد دادیم که زمین برای ساخت 8500 واحد به تعاونی‌ها ارائه شده که تعهد ساخت با همان تعاونی‌ها خواهد بود و شرکت عمران هم ساخت 3500 مسکن ملی را آغاز خواهد کرد.
وی با بیان اینکه 3000 نفر از طریق سامانه برای مسکن ملی در پردیس ثبت‌نامه کردند، گفت: در پالایش‌ها 1600 نفر ثبت‌نام کننده، واجد شرایط شناخته شدند که برای این افراد افتتاح حساب صورت می‌گیرد و این افراد باید آورده 40 میلیون تومانی را در اسرع وقت بپردازند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: در راستای عدم اتلاف یارانه پرداختی دولت به مسکن مهر به دنبال این هستیم که وام واحدهایی که چندین بار خرید و فروش شده‌اند اما منتج به اسکان نشده‌اند را از بهره کم به 18 درصد برسانیم چراکه این واحدها به دست مصرف‌کننده نهایی نخواهند رسید و در قبضه محتکران ماندند.

هدایت با تاکید بر اینکه به طور قطع محتکران از این اقدامات ما متضرر و ناراحت خواهند شد، گفت: اخیرا تحرکاتی برای افزایش قیمت مسکن مهر پردیس انجام شد که توانستیم با مسببان آن برخورد کنیم و مدیریت بازار پردیس را از دست ندهیم.