:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ماجرای آلودگی آب به وبا چه بود؟

مدتی است که اخباری مبنی بر آلودگی آب به ویژه در اهواز به بیماری وبا در فضای مجازی منتشر می‌شود اما مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب کشور ضمن تکذیب این مساله گفت: به دلیل وجود کلر باقی مانده در آب هیچ ویروس و میکروبی نمی تواند در آب زنده بماند.
کد خبر: ۱۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
اقتصادگردان- سید کوشیار اعظم واقفی با تاکید بر اینکه گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب به وبا به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: نتایج آزمون های کیفیت آب که به صورت روزانه از شبکه های آب شرب سراسر کشور از جمله اهواز برداشته می شود، بیانگر کیفیت مناسب آب شرب است.

وی با بیان اینکه در اهواز کیفیت آب به صورت روزانه توسط یک آزمایشگاه مجهز که دارای استاندار ایزو ۱۷۰۲۵ ست، کنترل شده و نتایج کیفیت آب توسط مراکز بهداشتی نیز تواما کنترل و تایید می شود، تصریح کرد: کلر باقی مانده در آب اجازه زنده ماندن به میکروب و ویروس را نمی دهد، لذا هموطنان می توانند با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند.

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب کشور افزود: باکتری مولد بیماری وبا می تواند از طریق آب و مواد غذایی آلوده منتقل شود ولی وجود کلر در آب می تواند این باکتری را از بین ببرد و همچنین مواد غذایی و به ویژه سبزیجات که به خوبی شسته و با مواد مناسب ضدعفونی شوند نیز فاقد این باکتری خواهند بود.

واقفی همچنین در مورد بیماری فاسیولا نیز گفت: این بیماری از طریق آب منتقل نمی شود و هیچ ارتباطی با سلامت آب ندارد.

همچنین سیدمحمد علوی - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز - با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب اهواز به عامل بیماری وبا (التور) گفت: هیچ گزارشی مبنی بر بروز وبا نداریم. آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب مراکز بهداشت، به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شهر و روستا نظارت می‌کنند.