:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

گواهی مالیات نقل و انتقال مسکن از طریق دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت که تا پایان اردیبهشت ماه صدور گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در مراکز استان‌های کشور از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد
کد خبر: ۱۵۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
اقتصاد گردان -  محمد مسیحی گفت: سامانه برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی (موضوع تبصره (۴) ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم) با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، طراحی و پس از طی مراحل تست پایلوت، پیاده سازی آن از اسفند ماه ۱۳۹۸ به کلیه دفاتر اسناد رسمی مستقر در مناطق بیست و دو گانه شهر تهران توسعه یافته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی، وی افزود: شرایط حساس ناشی از شیوع ویروس کرونا سبب شد به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه از طریق توسعه اهداف دولت الکترونیک، با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این طرح تا پایان اردیبهشت ماه در مراکز استان‌ها اجرایی شود و بعد از اجرا در مراکز استان‌ها به سرعت در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در پایان سخنانش اظهار کرد: طبق این طرح، صدور گواهی مالیاتی برای نقل و انتقال قطعی و قطعی رهنی املاک مسکونی از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت خواهد گرفت.