:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن:

بخش تولید، صنایع و اصناف با اقدامات حمایتی سر پا نگه داشته شوند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت‌های مادی بحران کرونا، بر ضرورت انجام اقدامات حمایتی از سوی دولت برای سر پا نگه داشتن بخش تولید، صنایع و اصناف تاکید کرد و گفت: اگر اینها رها شوند، از چرخه اقتصاد خارج خواهند شد و در این صورت احیای مجدد آنها هزینه‌های زیادی دارد و خسارات هنگفت اجتماعی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

اقتصادگردان- رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضربه به کسب و کارها اظهار کرد: طبیعی است که در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از خسارات ناشی از بحران کرونا داشت، طبیعتا در کنار خسارت‌های جانی این بحران، خسارت‌های مادی زیادی نیز از ناحیه بحران کرونا به کشور وارد شده از جمله با تعطیلی کارخانجات و اخراج نیروی انسانی.

وی افزود: وقتی نیروی انسانی که در یک کارگاه مشغول به کار بوده بیکار می‌شود تبعاتی از نظر اقتصادی و اجتماعی دارد، آنچه مسلم است دولت باید به این‌ها از راه‌های مختلف مثل بیمه بیکاری کمک کند. همچنین کارخانجات نیز در این فاصله آسیب‌هایی دیده‌اند و تعطیلی‌هایی نیز به آنها تحمیل شده و ظرفیتشان کاهش یافته که همین امر خسارات سنگینی را به آنها و اقتصاد کشور وارد می‌کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به آسیب‌دیدگی در بخش تولید، صنعت و حمل و نقل یادآور شد: باید از طریق مالیات، تسهیلات در نظر گرفته شده و بیمه کارگران برنامه ریزی‌هایی برای کمک مستقیم و غیرمستقیم و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره صورت گیرد تا آنها سر پا نگه داشته شوند و از چرخه اقتصاد خارج نشوند. زیرا اگر رها شوند از چرخه اقتصاد خارج خواهند شد و در این صورت احیای مجدد آنها هزینه‌های زیادی دارد و خسارات هنگفت اجتماعی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

سبحانی‌فر ادامه داد: در مورد مشاغل خرد و اصناف احیا کردنشان نسبت به بخش‌های تولید سهل‌تر است، آنها هم در خصوص تعطیلی صدماتی دیده‌اند در خصوص کسب و کارهایی که هر سال در آستانه سال نو رونق می گرفتند منافع این مدت را از دست دادند، اینها باید در بخش مالیات، بیمه و عوارض مورد توجه قرار گیرند و در صورت نیاز تسهیلاتی نیز به آنها داده شود تا در چرخه اقتصاد باقی بمانند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این اقدامات با مصوبات دولت امکان پذیر است و در صورت ضرورت با ارایه لایحه از سوی دولت، مجلس نیز می‌تواند مجوزهای لازم را به دولت بدهد.