:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد:

الزام شرکت های دریایی و بندری به رعایت موارد بهداشتی، برخورد بدون اغماض با شرکت های خاطی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان استمرار فعالیت شرکت های خدمات رسان دریایی و بندری را منوط به رعایت الزامات ابلاغی از سوی اداره HSE بندر و براساس پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: نظارت بازرسان بر حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغی در محوطه های بندری و شهرک های مسکونی به شکل مداوم درحال انجام است.
کد خبر: ۱۵۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

اقتصادگردان- اله مراد عفیفی پور صبح امروز(۱۹ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، حفظ و صیانت از سلامت شاغلین و مراجعین  به بنادر و ساکنین شهرک های مسکونی و نظارت بدون مسامحه بر فعالیت کارگزاران ارائه دهنده خدمات دریایی و بندری را در کنار دیگر اقدامات مراقبتی و کنترلی بعنوان موضوعی مهم مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از تدابیر مهم و موثری که علاوه برگندزدایی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بنادر و شهرک های مسکونی صورت گرفت تهیه دستورالعمل مربوط به رعایت الزامات بهداشتی و ابلاغ به کلیه شرکت های خدمات رسان دریایی و بندری بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در گام دوم از سوی اداره HSE بندر بازرسانی به منظور نظارت برحسن انجام این دستورالعمل ها تعیین و کلیه فرایندها از طریق چک لیست به شکل مستمر مورد صحت سنجی و ارزیابی قرار می گیرد.

عفیفی پور خاطر نشان کرد: از آنجاییکه  تضمین  سلامت مراجعین و کارکنان را وظایف اداری، انسانی، اخلاقی و اجتماعی خود می دانیم از بازرسین خواسته شده چک لیستها را بدون مسامحه تکمیل و مورد بررسی قرار داده و در صورت رویت هرگونه مغایرت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی، با افراد خاطی بدون اغماض و مماشات  برخورد قانونی صورت پذیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، نصب جا مایع ضد عفونی سنسوردار در مبادی ورودی و توزیع دستکش یکبار مصرف در تمام اماکن خدماتی و رفاهی مواردی است که در چک لیست بازرسان اداره  HSEبندرشهید رجایی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد : مراجعین محترم  در صورت مشاهد هرگونه تخلف ، طی تماس با شماره های ۳۲۱۲۲۳۰۲الی۳۲۱۲۲۳۰۷ مرکز رسیدگی به شکایات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارائه پیشنهادات خود،  گزارش  تخلفات  احتمالی را اطلاع رسانی کنند.

این مقام مسئول  همچنین از کارگزاران خدمات دریایی و بندری به عنوان سنگربانان حوزه اقتصادی کشور که با التزام برمعیارهای اداری، اخلاقی و انسانی با رعایت نکات بهداشتی مشغول انجام فعالیت و زنده و پویا نگه داشتن رشد اقتصادی کشور می باشند، قدردانی کرد و گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی ناشی ازاثرات ویروس کووید -۱۹در جهان،  شرکت هایی هستند که به غم کاهش محسوس درآمد، اجرای دستورالعمل های بهداشتی و تهیه اقلام مورد نیاز که خود نیز هزینه بردار است را مشی اخلاقی خود دانسته و در رعایت نکات بهداشتی  و سلامت بهداشت مراجعین و کارکنان خود از هیچ کوششی فروگذار نبوده اند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره بر انجام سیاست های حمایتی به منظور حفظ سلامت دریانوردان براساس پروتکلهای ابلاغی از سوی( IMO سازمان جهانی دریانوردی) اظهار کرد: حفظ سلامت دریانوردان خارجی در بنادر و آب های سرزمینی با هدف پویایی اقتصاد صنعت دریانوردی که امروز نقش بی بدیلی را در تامین و جابجایی اقلام بهداشتی، ملزومات درمانی و کالاهای اساسی ایفا میکند ارجح امور است.

  عفیفی پور تهیه  بروشور به زبان لاتین حاوی نکات بهداشتی و مراقبتی، انجام تست های غربالگری و تب سنجی در لنگرگاه بندرعباس و همچنین فراهم کردن امکانات ویژه امدادی و بیمارستانی درصورت مشاهده علائم احتمالی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که جهت حفظ سلامت دریانوردان خارجی پیش بینی شده است.

به گفته عفیفی پور استراتژی های اتخاذ شده در بنادر استان هرمزگان بر لزوم انجام مولفه هایی چون اجرای دقیق  تست های مراقبتی درلنگرگاه های استان، حفظ سلامت دریانوردان، صیانت از کالا و محیط زیست دریایی و پرهیز از تاخیر غیرضروری و تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری  به تمام کشتی ها بویژه  کشتی های حامل کالاهای اساسی و بهداشتی تاکید دارد.