:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما با مشارکت دانش‌بنیان‌ها در دستور کار معاونت علمی‌

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به ضرورت کشور برای توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما گفت: در این راستا در سال جاری این صنعت با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۱۵۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
اقتصادگردان- دکتر منوچهر منطقی توسعه صنعت تعمیرات هواپیما را یکی از پروژه‌های ملی کشور دانست و افزود: هرچند صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما یکی از صنایع رو به رشد جهانی محسوب می‌شود، ولی در ایران چندان توسعه نداشته و در این سال‌ها نتوانسته جایگاه مناسبی را کسب کند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در این حوزه، خاطر نشان کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور چاره‌ای جز تامین نیازهای داخلی با توانمندی‌های بومی نداریم؛ از این رو ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی در کشور، امکان تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری در کشور را فراهم کند.

منطقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال این ستاد، توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما است و برای تحقق آن از شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و متخصصان داخلی بهره می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته ادامه داد: این صنعت سودآوری زیادی برای کشور دارد و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در داخل کشور وجود دارد، می‌توانیم در این حوزه به خودکفایی برسیم و اقتصاد کشور را هم توسعه دهیم.