:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
در تماس تلفنی سرپرست هلال احمر با رئیس مجلس مطرح شد

تب سنجی ۲۰ میلیون نفر در طرح ملی غربالگری، تشریح اقدامات هلال احمر در سیل چهار استان

سرپرست جمعیت هلال احمر در تماس تلفنی با رئیس مجلس شورای اسلامی اقدامات این جمعیت برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین سیل در ۴ استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
اقتصادگردان- دکتر کریم همتی در گفت و گوی تلفنی با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا و همچنین اقدامات این جمعیت در سیل ۴ استان، گفت: اقدامات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد خدمتگزار در عرصه مقابله با بیماری منحوس کرونا با حضور همه جانبه داوطلبان، امدادگران و کارکنان هلال احمر انجام شده و تاکنون فقط در طرح ملی پایگاههای سلامت بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در بیش از ۶ میلیون وسیله نقلیه از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تاکنون، مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفته اند.

وی در این گفت و گوی تلفنی افزود: این مهم با حضور بیش از ۳۴۰۰ نفر روز از داوطلبان و امدادگران هلال احمر در بیش از ۸۵۱ پایگاه به‌دست آمده است. 

سرپرست جمعیت هلال احمر درباره اقدامات این جمعیت در امدادرسانی به هموطنان سیل زده در ۴ استان نیز تاکید کرد: شدت بارندگی و سیل در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر بیش از سایر نقاط کشور بود ولی آمادگی کامل هلال احمر در کنار سایر ارکان کمیته مدیریت بحران کشور توانست در رسیدگی سریع تر به آسیب دیدگان بسیار موثر باشد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر و به گفته همتی، خوشبختانه امسال به خاطر آمادگی کامل دستگاه‌ها و به خصوص هلال احمر با تقویت انبارها، استقرار و استفاده از چندین فروند بالگرد، مخاطرات سیل کنترل و آسیب ها و مرگ و میر را در کمترین مقدار آن داشتیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر در پایان این گفت و گوی تلفنی با توجه به سفری که به مناطق سیل زده استان کرمان داشت، آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان این استان را نیز تشریح کرد.