:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

افزایش سفارش‌های داخلی تجهیزات هوانوردی در سال جاری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در راستای تحقق شعار جهش تولید امسال قصد داریم سفارش های تجهیزات هوانوردی را که سال گذشته به بخش خصوصی داده‌ایم، تحویل گرفته و آن‌ها را بیشتر کنیم تا کمک بیشتری به تولیدکنندگان داخلی کنیم و بتوانیم به تدریج راه را برای صادرات این محصولات به کشورهای همسایه هموار کنیم.
کد خبر: ۱۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

اقتصادگردان- سیاوش امیرمکری درباره اقدمات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ به نام رونق تولید اقدماتمان را در راستای حمایت از تولید داخلی در حوزه فرودگاهی و صنعت هوانوردی شروع کردیم و در این زمینه بخش مهمی از نیازهایمان را که قبل از آن توسط منابع خارجی وارد می‌کردیم، از طریق تولیدکنندگان داخلی دنبال کردیم.
وی افزود: از مهمترین این نیازها می‌توان به تجهیزات کمک ناوبری، سیستم‌های نظارتی و راداری، سیستم‌های بصری و روشنایی باند اشاره کرد. در این زمینه پس از بررسی‌ها، مذاکرات و ارزیابی توانمندی شرکت‌های داخلی توانستیم به اهداف مناسبی دست پیدا کنیم که از جمله این اقدامات خرید یک دستگاه MMSR است که قرارداد طراحی و ساختش را با دانشگاه صنعتی اصفهان امضاء کردیم. قرارداد خرید یک دستگاه کمک ناوبری برای مسافرت و هدایت هواپیما به فرودگاه در شعاعی مشخص با صاشیراز، طراحی و ساخت سیستم روشنایی باند با جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین قرارداد خرید دستگاه تست اصطحکاک سطوح پروازی با یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی را منعقد کرده ایم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به امضاء قرارداد پنج سیستم برج موبایل با صاشیراز ادامه داد: یکی از این دستگاه‌ها آماده تحویل شده است و سیستم‌های مربوط به سوییچینگ را هم که در سال‌های گذشته برای فرودگاه‌های با پروازهای کم خریداری شده بود، می‌خواهیم امسال این نیاز را برای فرودگاه‌های با ترافیک پروازی بیشتر از بخش خصوصی داخلی تامین کنیم.

امیرمکری تاکید کرد: حمایت از تولید داخلی را از سال گذشته آغاز کردیم و امسال هم امیدواریم ضمن تحویل گرفتن محصولات مورد نیازمان از محل این قراردادها، بتوانیم با دادن سفارش بیشتر، آن ها را در راستای جهش تولید حمایت کنیم.

وی همچنین درباره تفاوت بین رونق تولید و جهش تولید و اینکه بخش‌های مختلف مانند صنعت هوانوردی چه سیاست‌هایی را باید در این زمینه تغییر دهند، اینگونه توضیح داد: در زمینه رونق تولید همین که ما در سال گذشته تصمیم گرفتیم منابع تامین نیازمان را از تولیدکنندگان خارجی به شرکت‌های داخلی تغییر دهیم و تولیدکنندگان داخلی را برای ورود به این سمت و سو ترغیب کنیم تا این فیلد کاری را برای خودشان انتخاب کنند، حرکت نسبتا مناسبی به شمار می‌رود و به آن‌ها کمک کردیم تا مسیر و خط تولید جدید در کشور را در این حوزه‌ها راه‌اندازی کنند و امسال اگر محصولات مورد نظرمان با استاندارهای لازم را تحویل بگیریم قطعا با سفارش‌های بیشتر می‌توان خط تولید آن‌ها را فعال‌تر کرد و نهایتا تولیدکنندگان داخلی با ادامه چنین تولیداتی در آینده می‌توانند برای فروش این تجهیزات به کشورهای همسایه با قیمت‌های مناسب گام موثری در جهت جهش تولید بردارند و بازار مناسبی برای خودشان متصور باشند.