:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد:

افزایش ۸۳ درصدی تولید ناوگان ریلی، جهش تولید در اولویت

مدیرعامل شرکت راه آهن از افزایش ۸۳ درصدی ناوگان ریلی تولید شده در داخل کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: جهش تولید در سال جاری و توجه بیشتر به تولیدکنندگان در اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۵۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

اقتصادگردان- سعید رسولی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری حکیمانه امسال به نام جهش تولید، رهنمودهای خود را در ابتدای امسال اعلام کردند و مسلما جهش تولید در سال جاری در اولویت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود اعلام کردند، رونق تولید در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و بازخوردهای خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی داشت و مسلما جهش تولید یعنی توجه بیشتر به تولید ملی و این مسئله مسلما مورد توجه همه قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی توسط کارخانجات داخلی تولید شده و در شبکه ریلی مورد استفاده قرار گرفت که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷، ۸۳ درصد رشد داشته است و این در حالی بود که در سال ۹۸ تحریم‌ها محدودیت‌های بسیاری برای ما به وجود آورد.

رسولی تاکید کرد: کاهش وابستگی در شبکه راه آهن کشور در سال جاری مورد توجه شرکت راه آهن قرار خواهد گرفت البته یکی از افتخارات ما در سال گذشته این بود که حتی یک دستگاه ناوگان ریلی خارجی وارد نکردیم و در زمینه برخی تجهیزات ریلی از جمله سیستم ترمز، سیستم تهویه، قطعه مرکزی سوزن و ... به تولید داخلی دست پیدا کردیم. در حالیکه پیش از این به واردات آن نیاز داشتیم و آن را از خارج وارد می‌کردیم.