:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سیل و کرونا کدام جاده‌ها را مسدود کرد؟

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در پی سیل اخیر حدود ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های سیل زده جنوبی مسدود شده‌اند و در حال بازگشایی آن‌ها هستیم و از سوی دیگر نیز ۱۵ محور و جاده شریانی و غیر شریانی به دلیل کرونا مسدود شده و راه جایگزین برای آن‌ها وجود دارد تا مردم تحت غربالگری و تست قرار گیرند.
کد خبر: ۱۵۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
اقتصادگردان- رضا اکبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های کرمان، جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان وجود دارد که هنوز مسدود هستند و در عین حال ۱۷۴ اکیپ بازسازی سیل در این استان‌ها و دیگر مناطق سیل‌زده کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: نگرانی چندانی بابت این استان‌ها نداریم چرا که به محض فروکش کردن آب راه های جایگزین و موقت برای مردم این مناطق ایجاد شده و محورهای مسدود شده را بازسازی و بازگشایی می‌کنیم اما از فردا شب بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود که به گفته سازمان هواشناسی در برخی مناطق مانند خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان تا ۸۰ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت. البته اگه این میزان بارندگی مانند سیل اخیر بیشتر از پیش بینی های هواشناسی باشد نگرانی برای سیل وجود دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ۱۵ محور مواصلاتی شریانی و غیر شریانی در کشور اشاره کرد که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا مسدود شده اند و گفت: این جاده‌ها با تصمیم مقامات استانی و قضایی مسدود شدند چراکه توریست پذیر و مسافر پذیر هستند و البته برای آنها راه‌های جایگزین شریانی و آزادراهی در نظر گرفته شده است تا مردم ضمن تردد از این جاده ها تحت غربالگری و تست ویروس کرونا قرار گیرند.

اکبری ادامه داد: محور قدیم پل زال - اندیمشک، محور قدیم باغچه-مشهد و محور کمربندی دیر جزو جاده های شریانی هستند که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسدود شده اند و تردد از مسیرهای جایگزین آزادراه پل زال - اندیمشک، آزادراه باغچه - مشهد و محور سه راهی دیر به شهر دیر انجام می شود.

وی با اشاره به مسدود بودن جاده اسالم خلخال به عنوان یک جاده توریستی و مسافر پذیر در این ایام به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: محورهای غیر شریانی نور- آب پری، روانسر - کامیاران، جوانرود - پلنگانه، ثلاث - سرپل ذهاب،  جم - ریز، ثلاث - زمکان،  ثلاث - کوزران، ثلاث - مله کرمینه، جاده تلو تهران، رودبار - قلعه گنج و جاده یاسوج - باغچه سادات نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا مسدود شده اند و اجازه تردد در آنها داده نمی شود چرا که باید مسافران از جاده‌های اصلی عبور کنند تا در طرح غربالگری و تست ویروس کرونا قرار بگیرند.