:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

سیل، آب و برق کدام استان ها را قطع کرد؟

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: پنج استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اهواز،کرمان، فارس و بوشهر گرفتار سیلاب و تامین آب و برق در برخی از روستاهای این استان با مشکل مواجه شد.
کد خبر: ۱۵۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
اقتصادگردان- میثم جعفر زاده با بیان اینکه در حوزه برق در استان هرمزگان ۱۲۵ روستا در ابتدا دچار مشکل شد که اکنون مشکل ۱۱۵ روستا برطرف شده است، اظهار کرد:همچنان برق ۱۰ روستا دچار مشکل است و در حوزه آب شرب نیز  ۲۴ روستا مشکل بی آبی پیدا کردند که مشکل ۱۷ روستا برطرف شده هفت روستا باقی مانده است.

وی افزود: در استان کرمان نیز در حوزه برق ۱۳۵ روستا مشکل پیدا کرد که تا این لحظه مشکل ۱۰۰ روستا برطرف شد و ۳۵ روستا باقی مانده است. همچنین در حوزه آب شرب در استان کرمان نیز ۱۶۳ روستا دچار مشکل شد که مشکل ۹۰ روستا برطرف شده و ۷۳ روستا باقی مانده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در خصوص آخرین وضعیت تامین آب و برق در استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: در این استان نیز در حوزه برق ۲۰ روستا دچار مشکل شده که مشکل ۱۱ روستا برطرف شده و ۹ تا روستا باقی مانده است. در بخش آب نیز در ۳۴ روستا مشکل پیدا کردیم که اکنون مشکل ۱۸ روستا برطرف شده و ۱۶ روستا باقی مانده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در استان فارس هم در حوزه برق ۳۰ روستا دچار مشکل شد اما اکنون شرایط کاملا پایدار است و همه ۳۰ روستا به شبکه برق متصل هستند، تاکید کرد: در بخش آب نیز ۱۷ روستا دچار مشکل شد که تا کنون مشکل ۱۲ روستا برطرف شده و پنج روستا باقی مانده است.

وی افزود: استان بوشهر مشکل برق ندارد فقط در دو روستا مشکل آب وجود دارد که طی ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در خصوص پیش بینی بارندگی ها در کشور نیز گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی برای استان ها خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، سیستان و بلوچستان و استان های دیگر پیش بینی باران شده اما در مورد شدت آن چیزی به ما اعلام نشده است.