:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
سال جهش تولید

ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی

مدیرعامل شرکت بین المللی نمایشگاه‌های ایران، برنامه‌های این شرکت برای تحقق نام گذاری جهش تولید در سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۵۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
اقتصادگردان- بهمن حسین زاده با بیان اینکه نمایشگاه ها ویترین تولیدات داخلی کشور هستند, اظهار کرد: به همین دلیل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به منظور معرفی بهتر و دقیقتر تولیدات داخلی به مردم و تجار تسهیلات ویژه ای را به تولیدکنندگانی که قصد دارند در نمایشگاه های سال ۹۹ حضور یابند ارائه خواهد داد.
وی همچنین به حمایت این شرکت از تولیدکنندگان ایرانی به منظور حضور در نمایشگاه های خارجی نیز اشاره کرد و گفت: در این رابطه هم تسهیلاتی در اختیار این تولید کنندگان قرار می گیرد تا حضورشان در نمایشگاه های خارجی بزرگ تسهیل یابد و بیش از پیش تولیدات ایرانی به جهانیان معرفی شود. در همین رابطه نیز حمایت هایی از تولیدکنندگان ایرانی که علاقه مند به حضور در بخش تجاری پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی هستند صورت می گیرد تا در طول ۶ ماه برگزاری این رویداد میلیون ها بازدید کننده با این تولیدات آشنا شوند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها اقدامات گمرک نمایشگاه بین المللی را نیز گام بسیار مهمی در تسهیل مشکلات تولیدکنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه ها دانست و اعلام کرد: اجرای طرح حذف نرخ سود بازرگانی واردات تجهیزات و ماشین آلات نیازمند تولیدکنندگان نمایشگاهی که در سال ۹۸ به تصویب هیات دولت درآمد در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
حسین زاده در پایان بر ادامه حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان به عنوان بخشی از چرخه تولید کشور در نمایشگاه های این مجموعه تاکید کرد و یادآور شد: همچنین پاویون استارت آپ ها نیز در این نمایشگاه ها مجهزتر خواهد شد.
مقام معظم رهبری، سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید نام گذاری کرده‌اند.