:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

شعار «جهش تولید» مسؤولیت‌پذیری ایمیدرو را دو چندان می‌کند

رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن تاکید براینکه شعار امسال، مسئولیت‌پذیری این سازمان توسعه‌ای را دوچندان خواهد کرد، گفت: در راستای رشد تولید، سال گذشته ۱۴۶ معدن کوچک و متوسط مقیاس در نقاط مختلف کشور احیا شد و پیش‌بینی می شود در سال جدید تعداد بیشتری از اینگونه معادن، راه اندازی شوند.
کد خبر: ۱۵۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
اقتصادگردان- طبق اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به گفته خداداد غریب پور، معادن کوچک و متوسط به دلیل اشتغال‏‌زایی و گستردگی در نقاط مختلف کشور، می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار در بخش معدن و توسعه متوازن کشور نقش بسیار مهمی ایفا کنند. در راستای طرح فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط در نقاط مختلف کشور، با هدف فعال‌سازی معادن بخش خصوصی که به دلیل شرایط داخلی یا بین‌المللی نیمه فعال و یا تعطیل شده بودند، 146 مرود از این معادن از آذر ماه سال 97 تعریف و در سال 98 عملیاتی شدند.

رییس هیات عامل ایمیدرو یاداور شد: طرح احیای معادن کوچک و متوسط با مشارکت تشکل‌ها از جمله خانه معدن ایران و با هدف توسعه اشتغال و همچنین تامین بخشی از خوراک شرکت‌های بزرگ از سوی شرکت تهیه‌وتولید مواد معدنی ایران به اجرا درآمد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین تفاهمنامه‌ای در راستای کمک به فعال‌سازی معادن کوچک با تولیدکنندگان کنسانتره و گندله، از جمله شرکت‌های بزرگ معدنی امضا شده است که به نقش آفرینی این معادن کمک خواهد کرد.‌ سال گذشته تعداد ۱۴۶ معدن تا اواخر اسفند سال ۹۸ فعال شدند که طبق پیش‌بینی‌ها اشتغال ۳۰۰۰ نفری ایجاد کرده‌اند.