:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
راهش پر رهرو . روحش شاد

فریبرز رئیس دانا اقتصاد دان برجسته و عضو کانون نویسندگان ایران در سن 71 سالگی در اثر ابتدا به کرونا درگذشت

ساعاتی پیش، فریبرز رئیس دانا، اقتصاددانِ حامی کارگران و عضو برجسته کانون نویسندگان ایران، کانون دانش آموختگان اقتصاد، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. او در روزهای گذشته در بیمارستان بستری بود. رئیس دانا، تالیفات و نوشته های بسیاری در حمایت از حقوق کارگران و مزدبگیران دارد و در این رابطه، تلاشهای بسیار کرده است. فریبرز رئیس‌دانا متولد ۱۳۲۷ در تهران، استاد اقتصاد دانشگاه های تهران و محقق برجسته علوم اجتماعی بود که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسیِ مدرسه اقتصاد لندن گذارنده بود
کد خبر: ۱۵۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
اقتصاد گردان - فریبرز رئیس دانا اقتصاد دان برجسته ایرانی در اثر ابتدا به کرونا درگذشت

وی نویسنده بیش از ۱۵ جلد کتاب درباره مسائل اقتصادی و سیاسی بود که از آن میان می‌توان به «آزادی و سوسیالیسم»، «اقتصاد سیاسی توسعه» و «منش روشنفکری» اشاره کرد.
فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتفریبرز رییس‌دانا، اقتصاددان چپ‌گرا، نویسنده و پژوهشگر اقتصادی و عضو کانون‌نویسندگان ایران، پس‌از شش‌روز دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با بیماری کرونا و بستری‌بودن در بیمارستان درگذشت.

 ناصر زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر اعلام کرد: متاسفانه ایشان صبح امروز در بیمارستان تهران پارس درگذشتند.

وی از شش روز پیش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان تهران‌پارس بستری بود و صبح امروز (دوشنبه - ۲۶ اسفندماه) در این بیمارستان درگذشت.

فریبرز رئیس‌دانا متولد ۱۳۲۷ در تهران، از استادان اقتصاد دانشگاه تهران بود که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسیِ مدرسه اقتصاد لندن گذارنده بود.

وی نویسنده بیش از ۱۵ جلد کتاب درباره مسائل اقتصادی و سیاسی بود که از آن میان می‌توان به «آزادی و سوسیالیسم»، «اقتصاد سیاسی توسعه» و «منش روشنفکری» اشاره کرد.

از رییس‌دانا همچنین ترجمه‌هایی منتشر شده است که کتاب «بربریت واقعاً موجود، ویراسته لئو پانیچ، کالین لیز» از شناخته‌شده‌ترین آنهاست.

فریبرز رئیس دانا، اقتصاددانِ حامی کارگران، بود. او در روزهای گذشته در بیمارستان بستری بود.رئیس دانا، تالیفات و نوشته های بسیاری در حمایت از حقوق کارگران و مزدبگیران دارد و در این رابطه، تلاشهای بسیار کرده است.


 3 عکس اول مربوط به  تابستان 1398 است