:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تعویق تسویه بدهکاران بانکی تا پایان خرداد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مجمع، با اصلاح مهلت و مواعید مصوبه آذر، تسویه بدهی بدهکاران بانکی را تا پایان خرداد ۹۹ به تعویق انداخت
کد خبر: ۱۵۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
اقتصاد گردان - محسن رضایی، با اشاره به تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ دستورالعمل اجرایی، مصوبه مجمع و تاثیر محدودیت‌های احتیاطی اعمال شده در موضوع شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد و کسب و کارها، بر لزوم همراهی نظام بانکی با بدهکاران و تعویق سررسید وام‌ها تاکید کرد.
وی در خصوص تقاضای استفساریه مجلس شورای اسلامی از مجمع پیرامون طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، گفت: مجمع با تفسیر مصوبه خود مهلت پایان تسویه را پایان خرداد ماه اعلام کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: نظر تفسیری مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر به مجلس ابلاغ شد: «با توجه به مفاد مذاکرات صحن مجمع و تبصره ماده واحده این قانون، مهلت لازم برای مراجعه مشمولان مصوبه یاد شده به بانک‌ها و موسسات اعتباری، از زمان صدور دستورالعمل بانک مرکزی قریب سه ماه تشخیص داده شده بود؛ لذا مهلت مذکور تا پایان خرداد ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. »
مجمع تشخیص مصلحت نظام بیستم آذرماه۱۳۹۸ قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور را با دستورالعمل بانک مرکزی و انجام اصلاحاتی به تصویب رساند.