:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سقف تسهیلات پرداختی به صنایع پیشرفته به ۵۰ میلیارد ریال رسید

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از افزایش ۵۲ درصدی سقف تسهیلات این صندوق خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
اقتصادگردان- رضا نقی‌پور اصل با بیان اینکه پیش از این سقف تسهیلات پرداختی صندوق به صنایع پیشرفته مبلغ ۳۰ میلیارد ریال بود، اظهار کرد: در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) جهت حمایت از صنایع پیشرفته، تسهیلات پرداختی به شرکت های فعال در این حوزه به سقف ۵۰ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات بسته به نوع طرح دارد،‌ تصریح کرد: بعد از درخواست تسهیلات از سوی صنایع پیشرفته، طرح آن‌ها از سوی کارشناسان ارزیابی می‌شود و بسته به نوع فعالیت طرح ممکن است تا سقف ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته فناوری‌های زیستی، صنایع برق، الکترونیک،‌ لیزر و فوتونیک، میکروالکترونیک و کنترل، فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، اتوماسیون پیشرفته و سامانه‌های هوشمند، فناوری نانو، مواد پیشرفته فلزات، تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی پیشرفته، هوافضا، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و محصولات پیشرفته سایر بخش‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال گذشته ۱۳۹ ضمانت‌نامه به مبلغ ۷۰۹ میلیارد ریال صادر کرده است.