:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

هشدار استاندار سمنان به برخی بنگاه‌داری‌ها در واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

استاندار سمنان با انتقاد از برخی ، بنگاه‌داری‌ها در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار گفت: با رویه های غیرقانونی در واگذاری اراضی در مناطق ویژه اقتصادی برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۵۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
اقتصادگردان- علیرضا آشناگر در نشست بررسی نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری زمین برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی (کارخانه ارج) در منطقه‌ویژه اقتصادی گرمسار در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: قیمت‌گذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای واگذاری به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی براساس رویکردهای مشخص و قانونی باشد

وی ادامه داد: ساز و کارها برای واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای سرمایه‌گذاران در چارچوب‌های قانونی و طرح‌های تدوین شده یکسان باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به جای حمایت از فعالان اقتصادی، بنگاه‌داری می‌کنند که این رویه‌ها به هیچ عنوان به نفع اقتصاد استان نیست و در چارچوب قانونی هرگونه رویه‌های غیرقانونی پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در نقاط مختلف استان در سمنان ، شاهرود، دامغان ، میامی، سرخه و آرادان زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان سمنان به معنای واقعی فراهم است.

آشناگر ادامه داد: برای گره‌گشایی از دغدغه نحوه قیمت‌گذاری واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، کارشناسان این منطقه و بخش خصوصی نشست‌هایی تا یک هفته آینده داشته باشند.

استاندار سمنان اضافه کرد: درصورت برطرف نشدن مشکلات ، کارشناسان بی‌طرف در سطح ملی و یا استان در چارچوب قانون برای قیمت‌گذاری زمین برای واگذاری به بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اقدام خواهد کرد.

آشناگر تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در انحصار گروه و یا دستگاه خاصی نیست و با تمام وجود باید همکاری‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش انجام شود.