:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

7 درصد الکل کشور در استان مرکزی تولید می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: 7 درصد الکل مورد نیاز کشور در استان مرکزی تولید می شود.
کد خبر: ۱۵۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
اقتصادگردان- سعید فرخی شنبه دهم اسفندماه در حاشیه بازدید از سه واحد صنعتی تولیدکننده اقلام شیمیایی بیان کرد: در کنار همه افرادی که به عنوان پاسداران سلامت فعالیت می کنند، تولیدکنندگان این استان نیز با تمام توان در حال تلاش جهت تامین لوازم و ملزومات حفظ سلامت مردم هستند.

وی با اشاره به بازدید امروز از سه واحد تولیدی استان که یکی از آنها باید برای تولید انبوه مواد ضدعفونی مجوزات لازم را اخذ کند، گفت: دو واحد تولید الکل در شهرستان اراک مجموعا 13 هزار تن در روز به صورت تمام وقت تولید دارند و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تولیدات خود را عرضه می کنند.

فرخی تصریح کرد: تولیدکنندگان فعال در این عرصه تمام توان خود را برای تامین نیاز جامعه به کار گرفته اند و این میزان تولید می تواند به تامین نیاز استان و بخشی از نیاز سایر استان های دیگر کمک می کند. در حال حاضر 7 درصد الکل مورد نیاز کشور در استان مرکزی تولید می شود که بیش از نیاز استان است.

وی در خصوص تولید سایر مواد بهداشتی مانند ماسک در استان مرکزی بیان کرد: یک واحد تولیدی با ظرفیت روزانه 300 هزار عدد در استان مرکزی مشغول تولید ماسک است که روند تولید آن با مشکلاتی مواجه بود که با پیگیری انجام شده در شهرستان زرندیه فعال و با حداکثر ظرفیت مشغول به کار است، اما توزیع ماسک تولید شده در سراسر کشور توسط وزارت بهداشت انجام می شود به طوری که همه تولیدات واحدهای تولیدکننده ماسک در کشور مستقیما تحویل وزارتخانه می شود و بر مبنای نیاز استان ها توزیع می شود.