:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برگزاری نشست عمومی اتاق بازرگانی تهران و لاهور

نشست عمومی اتاق بازرگانی لاهور با خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و عرفان اقبال شیخ رئیس اتاق بازرگانی لاهور برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
اقتصادگردان- در این نشست رییس اتاق بازرگانی تهران بر اهمیت بازار پاکستان به عنوان کشور همسایه ایران تاکید کرد و در ادامه به تشریح رویکرد جدید ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه پرداخت.

وی هم‌چنین از آمادگی اتاق بازرگانی تهران برای ارتقای مناسبات با اتاق بازرگانی لاهور استقبال کرد.

در ادامه عرفان اقبال شیخ رئیس اتاق بازرگانی لاهور به ظرفیت‌های پاکستان برای صادرات از جمله برنج، گوشت، کاغذ و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و بر ضرورت حل و فصل مشکلات فعلی در مناسبات تجاری از جمله مناسبات پولی و بانکی و استقبال از تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در پاکستان تاکید کرد.

اقبال درباره امکان انجام مبادلات تجاری از طریق تهاتر گفت: در این زمینه آمادگی داریم و از همکاری با اتاق بازرگانی تهران به منظور توسعه همکاری‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود استقبال می‌کنیم. هم‌چنین همکاری‌های بازرگانی دو کشور در قالب موافقت نامه تجارت ترجیحی قابل اتکاست.

وی بر لزوم مبارزه با قاچاق جهت قانونمند سازی مناسبات تجاری و ارتقای مبادلات تاکید کرد و افزود: برای سفر به تهران جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران آماده هستم.

هم‌چنین سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان که در این نشست نیز حضور داشت، به توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی دو جانبه اشاره و بر نقش بخش‌های خصوصی دو کشور در پیشبرد اهداف تعیین شده برای ارتقای همکاری های اقتصادی تاکید کرد.

وی نیز بر لزوم توجه جدی تر به توسعه بخش گردشگری در دو کشور تاکید و اعلام کرد که سفارت و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی دو کشور آمادگی دارد.

حسینی نیز گفت که ایران برای تامین نیازهای انرژی پاکستان آمادگی دارد.