:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تولید ژل ضدعفونی‌کننده دست توسط محققان دانشگاه خلیج‌فارس

در پی شیوع بیماری ویروسی کرونا (کویید -۱۹) و لزوم دسترسی به مواد ضدعفونی کننده دست، محققان مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس موفق به تولید کارگاهی ژل ضدعفونی‌کننده دست شدند.
کد خبر: ۱۵۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
اقتصادگردان- فرمولاسیون این ژل ضدعفونی کننده دست طبق استانداردهای بین‌المللی است و این محصول با مطالعات مداوم در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی تهیه و تولید شده است. این ژل هر گونه ویروس، قارچ و باکتری را از بین می‌برد و خاصیت نرم‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی پوست را هم دارد.

این تیم با مدیریت محسن رضایی، مسئول گروه تحقیقاتی و تولید و همکاری حامد پریچه، مدیر گروه توزیع کننده و با سرمایه گذاری مشترک، تولید این محصول را در دانشکده مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی و تحت حمایت‌های مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس آغاز کرده‌اند. ظرفیت تولید این گروه اکنون روزانه هزار عدد است که به‌زودی به دو هزار عدد خواهد رسید.

بر اساس اعلام وزارت علوم، قیمت این ژل برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان اعلام شده است. این کار با هدف جبران کمبود نیاز بازار و تامین نیاز مبرم مردم در روزهای جاری برای مقابله با بیماری کرونا و کاهش دغدغه آنان در تامین نیازهای بهداشتی خود و ضد عفونی کردن دست تولید و وارد بازار شده است.