:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر الکل طبی در اراک

مدیرعامل واحد تولید الکل اراک از تولید روزانه حدود ۱۰ هزار لیتر الکل طبی در این واحد خبر داد و گفت: در صورتی که مشکل محیط زیستی این کارخانه رفع شود این میزان تولیدات افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۱۵۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
اقتصادگردان- قاسم آزدو اظهار کرد: این کارخانه معمولا در طول روز هفت الی ۱۰ هزار لیتر الکل ۹۶ تولید می‌کند و در صورت نیاز ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار لیتر مایع ضدعفونی پایه الکلی در این کارخانه وجود دارد.

وی افزود: الکل های تولیدی در این واحد صنعتی در درجه های ۷۰، ۹۰، ۹۶ و ۹۹.۴ تولید و روانه بازار می شود.

مدیرعامل واحد تولید الکل اراک تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا علاوه بر تولید الکل، مایع ضدعفونی نیز در این کارخانه تولید می‌شود.

آزدو بیان کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی، در حال حاضر ظرفیت این کارخانه محدود بوده و با ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند و در صورت رفع این محدودیت، ظرفیت تولیدات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته از این کارخانه صادرات صورت گرفت، اما امسال به سبب تحریم‌های موجود، صادراتی از این کارخانه انجام نشده است. محصولات تولیدی این کارخانه توسط ۳۴ نمایندگی در کشور به فروش می‌ رسد.

مدیرعامل واحد تولید الکل اراک اضافه کرد: الکل تولیدی در کارگاه‌های غیرمجاز با توجه به نوعشان می‌تواند خطرناک و مضر باشد، حتی برخی تولیدات می‌تواند سمی باشد.

آزدو با بیان اینکه در حال حاضر در راستای تامین مواد اولیه مشکلی وجود ندارد گفت: مواد اولیه این کارخانه توسط کارخانه های قند کشور تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه احساس نمی‌شود.